Na jó, de hova van téve?
![mosoly :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Na jó, de hova van téve?
Két vezeték megy (összefogva) a vezérlőtől az objektív lencséhez a tubus oldalán: az egyik a fűtőszalag tápvezetéke, a másik a termisztor jelét továbbítja.
Én azt hittem, hogy közvetlenül a lencse(foglalat) hőmérséklete van mérve. Ahhoz vhogy át kéne adni a hőt a termisztornak. Azt hittem, rá van téve vhogy a foglalatra, mint a tranzisztor a hűtőbordára vagy ilyesmi.Attila írta: ↑2019.09.03. 21:14Két vezeték megy (összefogva) a vezérlőtől az objektív lencséhez a tubus oldalán: az egyik a fűtőszalag tápvezetéke, a másik a termisztor jelét továbbítja.
A termisztor egy pici ellenállás, ami a vezeték végére van forrasztva, és ott lóg a lencse foglalata mellett, szabadon, kb. 5cm-re tőle.
El tudod így képzelni, vagy lefényképezzem?
MDA
Isten ments!!!
Miért Isten ments?
Miért gondolod, hogy aki ezt tervezte, ennyire egyszerű gondolkodású?
A rajzon a levegőben van a két érzékelő és te is azt mondtad, hogy ott vannak. Vagy majd a tubusok alámelegítenek?
Áhá, hát ez tényleg nem látszik az ábrán. Bár bekanyarodik a vezeték a gallér alá. Táhát az egy szenzor az igazából kettő... Így gallér(alatti) és a levegő hőmérséklet közötti különbséget méri.Attila írta: ↑2019.09.03. 23:14A termisztoros mérőelem különbségi jelet szolgáltat.
Két részből áll; csak az egyik felét látod, ami a levegőt méri.
A vezetéke a fűtőgallér alól bújik ki (nem véletlenül így is ábrázolták), ott van a másik fele, ami a gallér hőmérsékletét méri.
A foglalatra nincs rögzítve semmilyen szenzor.
Az autós példád teljesen hamis, mert ott nem hőmérséklet különbséget mérnek, hanem abszolút hőmérsékletet. A szabályozása is teljesen más.
(Egyébként elvileg tehetnék a henger mellé is a mérő szenzort, csak másképp kellene kalibrálni, meg persze nagyobb lenne a rendszer tehetetlensége.)
MDA