Nagyon örülnék,ha nem lenne igazam és látványos lenne a javulás.cbo írta: ↑2019.03.15. 15:42Feri!TuzaFerenc írta: ↑2019.03.15. 06:00Nekem inkább tűnik a nagy szavak mögötti semminek.
Amiket ők írnak, az a nagy semmi, azt bárki meg tudja valósítani egy kis műszaki érzékkel.
Mivel az AZEQ6-om hamarosan visszaerkezik toluk, majd meglatjuk, hogy eppen a “nagy semmi” vagy eppen mas az erdemenye a beavatkozasnak.
Udv:
Zsolt
EQ Mechanikák
-
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.09.17. 22:02
Re: EQ Mechanikák
Re: EQ Mechanikák
Biztos lesz javulás , csak kérdés , hogy mekkora költséggel . Itthon is ráállhatna valaki a kínai mechanikák felújítására/tuningolására reális áron . Biztosan lenne rá kereslet .TuzaFerenc írta: ↑2019.03.16. 17:46Nagyon örülnék,ha nem lenne igazam és látványos lenne a javulás.cbo írta: ↑2019.03.15. 15:42Feri!TuzaFerenc írta: ↑2019.03.15. 06:00Nekem inkább tűnik a nagy szavak mögötti semminek.
Amiket ők írnak, az a nagy semmi, azt bárki meg tudja valósítani egy kis műszaki érzékkel.
Mivel az AZEQ6-om hamarosan visszaerkezik toluk, majd meglatjuk, hogy eppen a “nagy semmi” vagy eppen mas az erdemenye a beavatkozasnak.
Udv:
Zsolt
-
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.09.17. 22:02
Re: EQ Mechanikák
És el is érkeztünk ahhoz a témához, ami miatt nem túl elterjedt az efféle munka itthon. Mennyi lenne a reális ár?Végh Zoli írta: ↑2019.03.16. 18:15Biztos lesz javulás , csak kérdés , hogy mekkora költséggel . Itthon is ráállhatna valaki a kínai mechanikák felújítására/tuningolására reális áron . Biztosan lenne rá kereslet .TuzaFerenc írta: ↑2019.03.16. 17:46Nagyon örülnék,ha nem lenne igazam és látványos lenne a javulás.
Amiket leírtam, mindet megcsináltam az EQ6-omon. Még kifelejtettem a leírásból a csigaorsó-csigakerék páros pontos kihézagolását acél hézagolókkal a műanyagok helyett, hogy az orsó a csigakerék közepén fusson.
Egy szó, mint száz, elég időigényes és sok munkával jár az ilyen valódi tuning, ezért drága is lenne. Az alkatrészeket is le kell gyártatni, meg kell venni: csapágyak, tengelyek, hézagolók, távtartók, perselyek, illesztett csavarok, fogazott tárcsák, szíjak. A munkaidő pedig tetemes, mert mindent precízen ki kell mérni, lerajzolni és egyedileg legyártatni a tényleg csak ahhoz a mechanikához passzoló alkatrészeket, majd összerakni. Ezért úgy gondolom, hogy a végösszeg 150-200 ezer lenne.
Na ennyit vajon ki szánna rá? Szerintem senki sem (tapasztalat).
Re: EQ Mechanikák
Pedig reális ár , főleg ha mellé tesszük , hogy egy liflanger napi díja 15 ezer körül mozog manapság . Aki fotózik , annak megérné , de többféle átalakítási szint is lehetne , csak tisztítás , zsírzás , csapágycsere , fogasszíjas átalakítás stb . többféle árkategóriával . És el kell fogadni , hogy mindennek ára van , amit mi magunk nem tudunk megcsinálni .TuzaFerenc írta: ↑2019.03.17. 06:57És el is érkeztünk ahhoz a témához, ami miatt nem túl elterjedt az efféle munka itthon. Mennyi lenne a reális ár?Végh Zoli írta: ↑2019.03.16. 18:15Biztos lesz javulás , csak kérdés , hogy mekkora költséggel . Itthon is ráállhatna valaki a kínai mechanikák felújítására/tuningolására reális áron . Biztosan lenne rá kereslet .TuzaFerenc írta: ↑2019.03.16. 17:46
Nagyon örülnék,ha nem lenne igazam és látványos lenne a javulás.
Amiket leírtam, mindet megcsináltam az EQ6-omon. Még kifelejtettem a leírásból a csigaorsó-csigakerék páros pontos kihézagolását acél hézagolókkal a műanyagok helyett, hogy az orsó a csigakerék közepén fusson.
Egy szó, mint száz, elég időigényes és sok munkával jár az ilyen valódi tuning, ezért drága is lenne. Az alkatrészeket is le kell gyártatni, meg kell venni: csapágyak, tengelyek, hézagolók, távtartók, perselyek, illesztett csavarok, fogazott tárcsák, szíjak. A munkaidő pedig tetemes, mert mindent precízen ki kell mérni, lerajzolni és egyedileg legyártatni a tényleg csak ahhoz a mechanikához passzoló alkatrészeket, majd összerakni. Ezért úgy gondolom, hogy a végösszeg 150-200 ezer lenne.
Na ennyit vajon ki szánna rá? Szerintem senki sem (tapasztalat).
Re: EQ Mechanikák
EQ5 bordásszíjra alakitás mindkét tengelyen, plusz goto bluetoth vagy laptopos vezérléssel 70k-ba fájt, ez tartalmazza a beállításokat is. szerintem nem olyan vészes.
nem is z alkatrészek okozzák a magas árakat, hanem kevés olyan ember van aki ilyennel foglalkozik. pedig biztoan lenne rá igény, de nagy szakértelem kell és rengeteg idő, na ezt kell megfizetni.
a csapágyakat az SKF-nél fillérekért meg lehet venni, a perselyeket meg, ha valaki ezzel foglalkozik, biztosan van otthon eszterga, bár nem tudom az acélpersely mennyivel jobb mint a teflon.
de az én meglátásom az, hogy kicsit túl van lihegve ez a dolog, nem szemsebészek vagyunk, hogy ezred mm pontos legyen minden./ a kinai cuccokat lehet javítani, de tökéletesek sosem lesznek./
nem is z alkatrészek okozzák a magas árakat, hanem kevés olyan ember van aki ilyennel foglalkozik. pedig biztoan lenne rá igény, de nagy szakértelem kell és rengeteg idő, na ezt kell megfizetni.
a csapágyakat az SKF-nél fillérekért meg lehet venni, a perselyeket meg, ha valaki ezzel foglalkozik, biztosan van otthon eszterga, bár nem tudom az acélpersely mennyivel jobb mint a teflon.
de az én meglátásom az, hogy kicsit túl van lihegve ez a dolog, nem szemsebészek vagyunk, hogy ezred mm pontos legyen minden./ a kinai cuccokat lehet javítani, de tökéletesek sosem lesznek./
100/900 SW ED "apo", 12x50 Lacerta binokulár
Re: EQ Mechanikák
Reális minden, az a reális, hogy ha valamivel több pénzt lehet keresni azt érdemes csinálni, ez a logikus. Emiatt, az utólagos javítás gyakorlatilag sajnos drága, ezért kell eleve jót gyártani, ami meg nem jó, azt nem szabadna gyártani, de annak is van vevőköre így csak gyártják.
Ha mégis rászánja valaki a sok időt, az már az érzelmi viselkedés, nem a kőkemény logika.
Ha mégis rászánja valaki a sok időt, az már az érzelmi viselkedés, nem a kőkemény logika.
Re: EQ Mechanikák
Sziasztok!
Mi a szakértők véleménye, melyik felépítésű állvány a stabilabb, praktikusabb? (Úgy is feltehetném a kérdést: az oszlopos háromláb tényleg stabilabb, mint a sima háromláb?)
Mi a szakértők véleménye, melyik felépítésű állvány a stabilabb, praktikusabb? (Úgy is feltehetném a kérdést: az oszlopos háromláb tényleg stabilabb, mint a sima háromláb?)
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Üdv:
Ankalimon
(Füzessy Tamás)
Az elmélet elméletileg megegyezik a gyakorlattal.
Ankalimon
(Füzessy Tamás)
Az elmélet elméletileg megegyezik a gyakorlattal.
Re: EQ Mechanikák
Sziasztok!
Egy 60/910-es refraktort szerintetek hogy lehet a legegyszerűbben és legolcsóbban "rávarázsolni" egy EQ5-ös mechanikára?
Ez vajon jó lenne a célra (esetleg ebből 2db)? https://www.ebay.com/itm/Aluminum-Alloy ... Swww1cfzUP
Egy 60/910-es refraktort szerintetek hogy lehet a legegyszerűbben és legolcsóbban "rávarázsolni" egy EQ5-ös mechanikára?
Ez vajon jó lenne a célra (esetleg ebből 2db)? https://www.ebay.com/itm/Aluminum-Alloy ... Swww1cfzUP
Rusz Attila
Távcsövek: Carton 60/910 refraktor, TAL-75R (75/600) refraktor
Binokulárok: 8x30 Zeiss Deltrintem, 7x50 Tento, 10x50 Tento
Távcsövek: Carton 60/910 refraktor, TAL-75R (75/600) refraktor
Binokulárok: 8x30 Zeiss Deltrintem, 7x50 Tento, 10x50 Tento
Re: EQ Mechanikák
Ráfogatsz egy 10 centis prizmasínt közvetlenül a tubusra . 3500 ft-ból kijön (+ a két pici csavar+anya) De a belinkelt teleobjektívbilincs is elég jól néz ki , de prizmasín ezek összefogatásához is kell .ruszatti írta: ↑2020.01.13. 11:48Sziasztok!
Egy 60/910-es refraktort szerintetek hogy lehet a legegyszerűbben és legolcsóbban "rávarázsolni" egy EQ5-ös mechanikára?
Ez vajon jó lenne a célra (esetleg ebből 2db)? https://www.ebay.com/itm/Aluminum-Alloy ... Swww1cfzUP
Re: EQ Mechanikák
Előrebocsátom, hogy nem vagyok szakértő, csak józan paraszti ésszel végiggondolva...
Ha a lábak forgáspontjánál keletkező nyomatékot nézed, amit a lengések idéznek elő, akkor a rövidebb lábú változat stabilabb.
Ezért nem szeretem kihúzni hosszúra a lábakat, még ha kényelmetlenebb is a betekintés.
Ha a kérdésed a felborulás elleni stabilitásra vonatkozott (gondolom nem), akkor viszont a hosszú lábú a nyerő, mint a csajoknál.
Ezeknél a mechanikáknál a lábak bekötési pontja(forgáspont), a kritikus keresztmetszet.
Így lehet összecsukni kicsire. Valamit valamiért.
Az igaz, hogy ebből is vannak stabilabb és gagyi ingatag kialakítások.
D.Laci
Rend a lelke mindennek. A fejekben is!
ESPRIT 150/1050 APO triplet + NEQ6-Pro mech. ; MEADE 254/2500 LX200GPS SC ; APM MS16x80 ED bino MDA féle állványon; Delta Optical Extreme 10x50 ED bino
ESPRIT 150/1050 APO triplet + NEQ6-Pro mech. ; MEADE 254/2500 LX200GPS SC ; APM MS16x80 ED bino MDA féle állványon; Delta Optical Extreme 10x50 ED bino