Attila írta:Na-na!!!
Ez akkor igaz, ha olyan autóra vágysz, mint az alábbi.
A tengelykereszt tényleg nem olyan nagyon bonyolult, ez eddig igaz is. Az is igaz, hogy elég erős tengelykereszt készítése sem egy nagyon nehéz feladat. A szilárd és pontosan működő tengelykereszt kivitelezése viszont már nem könnyebb feladat, mint pl. egy kitűnő optika elkészítése, (bár kicsit sántít ilyen módon összehasonlítani a kettőt, mégis megkockáztatom) csak sokkal nagyobb apparátust -elsősorban műhelyhátteret és hasonlóan nagy, de szerteágazóbb szaktudást is követel. Egy jó mechanika értéke a rászerelt távcső értékével többnyire vetekszik, eléri, vagy sokszor jócskán meg is haladja azt. Nem néztem utána, úgyhogy tévedhetek is, de vélhetően ez annál inkább így van, minél nagyobb a távcső. Szerintem pl. a VLT vagy akármelyik Keck mechanikájának ára akár a telepítés költségeinek egyharmadát is kiteheti.