EQ5 tuning & szervíz

Kereskedelmi és saját építésű távcsőmechanikák
BEigner
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:02

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: BEigner » 2012.08.18. 11:03

Engem is érdekelne az erre a kérdésre adott válasz, szívesen benevezném a sajátomat is, mert én nem merem bevállalni, hogy nekiessek. (Itt van az MTT-n, akár itt is szívesen ránéznék egy hozzá értő segítségével... :) )

Üdv,
Balázs

DannyL írta:Sziasztok!

Nem tudtok valakit, aki vállalná egy Celestron EQ-5 GoTo szétkapását, átzsírzását, szervizelését?

Köszi!
Eigner Balázs
"Cost of lightpollution is astronomical".
"Resistance is not futile... it's voltage divided by current."
SkyWatcher 80ED Pro, Celestron EQ5 GoTo, Cel 15x70 B, Velbon CX440 fotóállvány, Canon EOS 300D
Avatar
hg
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.09.16. 11:19

Re: EQ5 tuning & szerviz

Hozzászólás Szerző: hg » 2012.08.18. 15:57

csoknyai attila írta:(már ha ez ugyan az mint ami az UTP kábelekhez is jó).

UTP kábelre 8 pólusú RJ45-ös csatlakozót szoktak tenni. Az RJ25 nagyon hasonló, csak kisebb.
Gábor
Heitler Gábor -- Távcsöveim összátmérője 2323 mm
kelemen lajos
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2012.03.08. 07:16

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: kelemen lajos » 2013.02.18. 09:17

Sziasztok, valakinek van ezzel tapasztalata?
http://astrocasto.blogspot.hu/2012/02/h ... -your.html
gyurkatamas
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.02.21. 20:10

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: gyurkatamas » 2013.02.21. 21:14

Szia!

Nekem szinte teljesen így van megoldva a vezetésem, annyi hogy más usb-st4 átalakítót használok valamint másfajta webkamerát de lényegében így van megoldva.... sajnos a gyári motorok áttételeinek nagyon nagy a holtjátéka de 8X-sebességen meglepően jól tud működni.

üdv
CJKrisz
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.05.11. 13:47

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: CJKrisz » 2013.02.25. 11:37

Sziasztok!

Nemrégiben vásároltam én is egy EQ5 mechanikát, a minap pedig egy egyszerű egy tengelyes vezérlést (ha úgy tetszik óragépet) is. Ezzel kapcsolatos tapasztalataimat osztanám meg veletek.
A felszerelése pofon egyszerű, a fogaskerekek pontos beállítása is, ellenben nálam maradt holtjáték, ami nem a fogaskerekeknél keresendő, hanem a motor belsejében. Nem tudom milyen áttételezés lehet benne, és hogy lehet-e állítani a holtjátékon, de nekem közel egy fognyit lehet tekerni jobbra-balra a motor tengelyének végén a fogaskereket.
A tápellátással is vannak érdekes tapasztalataim. 4db Góliát elemmel kiválóan működött, azonban vagy 8 db tápot kipróbáltam, mire az egyikkel megnyikkant. Az 1000mA-es univerzális, csúszkás nem vált be. 1,5V, 3V, 5V, 6V állásban is pirosan villogott a kézi vezérlőn a LED. A motort próbálta vezérelni, mert hallani lehetett, ahogy halkan kattog, de nem hajtott. 5V-os, 6V-os, 7,5V-os router tápokkal ugyanez volt a helyzet. Aztán előkotortam egy ősrégi HP nyomtató tápját. 13,1V, 1100mA. Az alsó részén ki lehetett piszkálni egy furatból egy kb. 2mm átmérőjű gumi dugót, és a lyukba benyúlva egy csavarhúzóval egy potmétert lehetett tekergetni. 4V-tól egészen 15-ig lehet állítani a feszültséget. 4V-tól 7-ig próbáltam, csak pirosan villogott a kézi vezérlőn a LED és még csak a motor sem kattogott. Majd megtaláltam egy fiókom alján a kb. 8 évvel ezelőtt tönkrement Compaq PDA-m töltőjét. 5V, 2A, kapcsolóüzem. Na, ezzel tökéletesen működik! A LED zöld és ketyeg a motor, mint a svájci óra. Csak a csatlakozóját kellett átforrasztanom, mert az nem volt kompatibilis az óragépével. De egyébként tk. semmilyen más külső táppal nem volt hajlandó működni, csak ezzel. Ha már úgyis szerelnem kellett, rámértem a rendszerre. Alapsebességen 370mA-t vesz fel, 2x-nél 390-et, 8x-nél 440-et. A feszültség pedig teljesen stabilan 5.0V.
200/1000 Newton, 120/1000 SkyWatcher refraktor + EQ5, 20x60 Tento B
kelemen lajos
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2012.03.08. 07:16

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: kelemen lajos » 2013.04.11. 10:11

A két megjelölt rogzítő kart szeretném elfrogatni. Mert az elcsomagolásnál mindkettő, használat közpen pedig csak a dec rögzített állapotban rossz helyen van. Mivel nem szeretném szétszedni a fejet, így inkább megkérdezem hogy csak a csillag csavarok segítségével fogom tudni korrigálni a rögzítő karok pozícióját? Vagy esetleg szét kell ehhez szedni a teljes fejet? Köszönöm.

Kép
SzarkaLevente
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2009.09.07. 21:26

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: SzarkaLevente » 2013.04.11. 12:05

kelemen lajos írta:A két megjelölt rogzítő kart szeretném elfrogatni. Mert az elcsomagolásnál mindkettő, használat közpen pedig csak a dec rögzített állapotban rossz helyen van. Mivel nem szeretném szétszedni a fejet, így inkább megkérdezem hogy csak a csillag csavarok segítségével fogom tudni korrigálni a rögzítő karok pozícióját? Vagy esetleg szét kell ehhez szedni a teljes fejet? Köszönöm.

Kép

Megoldás:
1) középső csavar kicsavar
2) kallantyú leszed
3) kallantyú visszatesz kivánt pozícióba
4) középső csavar visszacsavar

Ezzel az a "baj", hogy nem tudod ütközésig elfordítani a kart, mert hamarabb fogja megszorítani a fogaskoszorút.
Egy hely, ahol igazán értenek a távcsövekhez Makszutov.hu távcső bolt
kelemen lajos
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2012.03.08. 07:16

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: kelemen lajos » 2013.04.11. 12:53

Köszönöm!
Eljátszadozom vele. :)
Stefi
Hozzászólások: 499
Csatlakozott: 2010.08.08. 14:33

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: Stefi » 2013.08.13. 16:18

Lenne egy olyan kérdésem hogy sw eq5 goto-t lehet e szíjas hajtással felszerelni? Ha igen akkor megéri dolgozni vele?
"A szél fú, a zöld fű. A Föld kering, a Nap korong..."
Kukac
Hozzászólások: 950
Csatlakozott: 2011.05.06. 18:32

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: Kukac » 2013.08.13. 23:16

Gyula,

én nemrég kaptam szét az EQ5 goto-t, és bizony, nem volna rossz átépíteni szíjasra.
Azon gondolkodom, hogy van-e akadálya.
Első körben nm tudom, hoyg van a motor tengelyére rárakva az a pici fogaskerék, rögzíthető oldást nem találtam, tehát vagy ragasztva, vagy erőkötéssel (hűtött tengely, melegített fogaskerék)

A másik, hoyg elég nagy az áttételezés a motor meg a csiga tengelye között és nem lesz elég hely
egy jó nagy bordásszíj- keréknek, hoyg megmaradjon az áttételezés.

De próbálkozni mindenképpen lehetne. Még akár egy radikális dörzshajtással is.
:shock: :shock: :shock:
Válasz küldése

Vissza: “Mechanikák”