Melyik programot válasszam?

Planetárium- és csillagászati térképprogramok, csillagászati képfeldolgozó szoftverek és társaik
EndruBoy
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.11. 11:45

Melyik programot válasszam?

Hozzászólás Szerző: EndruBoy » 2012.03.21. 15:15

Sziasztok!

Nem rég beszereztem egy Optus távcsövet, ami 56x-os elméleti nagyításra képes. Nem is ez a lényeg, hanem utána olvasva találtam tippeket hogy miket lehet és érdemes ezzel megfigyelni, azonban -mivel kezdő vagyok-, nem nagyon igazodok ki az égbolton, csupán a népszerűbb csillagképeket ismerem egyenlőre.

Szóval olyan programot keresek, ami legalább nagyjából pozíció és idő függően be tudja nekem lőni, hogy jelenleg mi látható egyáltalán felettem és nem túl bonyolult kezelni. Ezen felül jó lenne ha tartalmazna leírásokat (akár angolul) a jelenségek többségéről nem túl szárazon megfogalmazva :roll: .
Itt a fórumon láttam hogy nagyon sokféle program van, ezért se tudom melyikkel kellene kezdenem kezdőként.
stirlitz
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.05.17. 19:23

Re: Melyik programot válasszam?

Hozzászólás Szerző: stirlitz » 2012.03.21. 15:24

Pc-re Stellarium, okostelefonra pedig Google Sky programot javaslom kezdésnek. Mindkettö egyszerüen kezelhetö, ingyenes, és a megadott helyen és idöpontban làthatò égboltot mutatja. Égi objektumok kereshetök. Amolyan idegenvezetö mindkét program.


Ui: ha műholdak átvonulása érdekel, akkor http://www.heavens-above.com oldalon tudsz keresni az átvonulásuk idejére, androidos okostelefonra pedig van külön ingyenes kliens ami az emlìtett oldalon keres.
EndruBoy
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.11. 11:45

Re: Melyik programot válasszam?

Hozzászólás Szerző: EndruBoy » 2012.03.21. 15:45