Klímaváltozás
Re: Klímaváltozás
Olvad az Északi-sark, évi 2,2 mm-t emelkedik a tenger
https://index.hu/techtud/2019/07/16/olv ... zaki-sark/
https://index.hu/techtud/2019/07/16/olv ... zaki-sark/
Kása János ... aki a sört is 3D-ben issza.
Re: Klímaváltozás
Kása János ... aki a sört is 3D-ben issza.
Re: Klímaváltozás
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
Re: Klímaváltozás
Pirolízissel bontom a műanyagot. Nem várom ki a 450 évet.
Re: Klímaváltozás
Attila által említett cikk írja: "Egy Párizs–New York járat alatt egy tonna szén-dioxid kerül a légkörbe – ez majdnem annyi (1,39), mint amennyit egy ember egy év alatt kibocsáthat a környezet túlterhelése nélkül."
Szerintem egy repülő nem fogyaszt kevesebb, mint egy tonna üzemanyagot egy ilyen hosszú úton! Az üzemanyag súlya az égetéskor az oxigén súlyával még növekszik is!Itt már nagyságrendi eltérés van szerintem!
A lényeg, hogy a szénhidrogén üzemanyagban a szén és a hidrogén is oxigénnel egyesül, Széndioxid és Víz lesz belőle. Egy szénatom 12 atomsúlya + két 16 atomsúlyú oxigén az 48 molekulasúlyú széndioxid. Minden szénatom négyszer annyi súlyú széndioxidot termel! Ebből az következik, hogy a felhasznált üzemanyag súlyának többszörös mennyiségű széndioxidot "termel" egy repülő! Ha tehát csak egy tonna lenne a keletkező széndioxid, akkor az egy igencsak takarékos repülő lenne, hiszen kevesebb, mint egy tonna üzemanyaggal képes lenne átrepülni az óceánt! A repülő sokkal többet szennyez, mint amit a cikk említ! Üdv. Imre
Ui.: Egy kis fogyasztású autó 100 km úton 5 liter benzint fogyaszt. ez 10000 km úton már 500 liter! Egy 747-es boeing 14700 liter kerozint fogyaszt óránként. A kerozin C11-12 szénhidrogének keveréke.
https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag ... 74560.html egy régebbi cikk.
Szerintem egy repülő nem fogyaszt kevesebb, mint egy tonna üzemanyagot egy ilyen hosszú úton! Az üzemanyag súlya az égetéskor az oxigén súlyával még növekszik is!Itt már nagyságrendi eltérés van szerintem!
A lényeg, hogy a szénhidrogén üzemanyagban a szén és a hidrogén is oxigénnel egyesül, Széndioxid és Víz lesz belőle. Egy szénatom 12 atomsúlya + két 16 atomsúlyú oxigén az 48 molekulasúlyú széndioxid. Minden szénatom négyszer annyi súlyú széndioxidot termel! Ebből az következik, hogy a felhasznált üzemanyag súlyának többszörös mennyiségű széndioxidot "termel" egy repülő! Ha tehát csak egy tonna lenne a keletkező széndioxid, akkor az egy igencsak takarékos repülő lenne, hiszen kevesebb, mint egy tonna üzemanyaggal képes lenne átrepülni az óceánt! A repülő sokkal többet szennyez, mint amit a cikk említ! Üdv. Imre
Ui.: Egy kis fogyasztású autó 100 km úton 5 liter benzint fogyaszt. ez 10000 km úton már 500 liter! Egy 747-es boeing 14700 liter kerozint fogyaszt óránként. A kerozin C11-12 szénhidrogének keveréke.
https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag ... 74560.html egy régebbi cikk.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Imre 2019.08.25. 20:18-kor.
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
Re: Klímaváltozás
Ezen a link-en érdemes kicsit scroll-ozni a földgolyón; megdöbbentő, hogy épp most (real time-ban) hány darab repülőgép van a magasban, amik okádják a szén-dioxidot (is):
https://www.flightradar24.com/48.66,9.4/5
Eddig is sejtettem, de ettől lehidaltam.
Közben meg ég lassan a fél amazonas-i őserdő...
MDA
https://www.flightradar24.com/48.66,9.4/5
Eddig is sejtettem, de ettől lehidaltam.
Közben meg ég lassan a fél amazonas-i őserdő...
MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
Re: Klímaváltozás
Ha lenne egy olyan térkép, amely azt mutatja, hogy az autók merre és hány utassal közlekednek, az lenne az igazi! Elég csak az autópályát mutatni. A vonatokra, kamionokra hajókra is készíthetnének hasonlót!
A repülő követő radart én is szoktam nézegetni, amikor valaki utazik a családból távolabbra - hivatalból - mert a munkája megköveteli. Néha nagyon érdekes dolgokat is látni, pl. próbautak a Föd körül!!!
A repülő követő radart én is szoktam nézegetni, amikor valaki utazik a családból távolabbra - hivatalból - mert a munkája megköveteli. Néha nagyon érdekes dolgokat is látni, pl. próbautak a Föd körül!!!
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
Re: Klímaváltozás
Ezt olvassad! https://humusz.hu/hirek/kukab-v-r/pirol ... emmel/7165
A lényeg röviden: A pirolízis meglátásom szerint ugyanazon téves gondolkodási minta újraélése, amely a hulladékégetőket is létrehozta és működteti. A valóságban azonban csak a hulladékprobléma áthelyezéséről van szó: a látszó hulladék problémát átalakítjuk „láthatatlan” légszennyezés, és később jelentkező egészségügyi problémákká. Osztom a szerző véleményét! Nem ez a megoldás. Üdv. Imre
A hulladékot nagyon szelektíven kell gyűjteni, majd tisztítani és lehető legkisebb energia befektetéssel ismét használati tárggyá alakítani, úgy, hogy eldobva se bomoljon apró részekre, hogy visszagyűjthető legyen!!!
Igen téves az az elképzelés, hogy a mikroszemcsékre szétesett, láthatatlan részecskék nem károsak! Beláthatatlan következményei lehetnek a természettől idegen, mesterségesen létrehozott mikroszemcsés anyagoknak!
https://humusz.hu/hirek/ujrapapir-fuzet ... znal/25497 Ajálás iskoláknak! Közösen beszerezve olcsóbb!!!
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
Re: Klímaváltozás
Kása János ... aki a sört is 3D-ben issza.
Re: Klímaváltozás
Az esőerdőkről volt egy érdekes cikk az index-en:
https://index.hu/tudomany/til/2019/08/2 ... y_leegnek/
A cikkből idézve:
"Az esőerdők nem termelnek plusz oxigént, ugyanis ami ott képződik, azt felhasználják maguk a növények, az állatok, illetve a lebontó szervezetek. Ez leginkább abból látszik, hogy az esőerdőkben nem képződik humusz, azaz a talajban nem raktározódik szerves anyag. Erre utal vöröses színe is"
A lángoló esőerdők nagyon jó példa arra, hogy az utca embereként mennyire nem tudunk logikai kapcsolatokat összerakni azokból a sajnos hiányos adatokból, amit az iskolában tanultunk, és mennyire könnyű az érzelmeinkre hatni.