Klímaváltozás

Minden olyan a csillagászathoz köthető téma, amely a fenti kategóriákba nem sorolható be.
Avatar
mephi
Hozzászólások: 2468
Csatlakozott: 2009.09.18. 10:06

Re: Klímaváltozás

Hozzászólás Szerző: mephi » 2017.06.08. 08:49

Akadémiai elismerés környezetvédelmi kutatásokért

http://mta.hu/mta_hirei/akademiai-elism ... ert-107784
Kása János ... aki a sört is 3D-ben issza.
Avatar
mephi
Hozzászólások: 2468
Csatlakozott: 2009.09.18. 10:06

Re: Klímaváltozás

Hozzászólás Szerző: mephi » 2017.07.12. 08:55

Kása János ... aki a sört is 3D-ben issza.
Avatar
Attila
Hozzászólások: 4277
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:18

Re: Klímaváltozás

Hozzászólás Szerző: Attila » 2017.07.12. 09:32

Egyes kutatások és felmérések szerint - ha jól emlékszem - az ipari szennyezés mellett nem is a felszíni közlekedés a leginkább környezetszennyező (de persze az is durván az...), hanem a repülés. Egy-egy repülőgép gázturbinái több ezer személyautó kibocsájtásának megfelelő káros anyagot nyomnak a légtérbe, ráadásul jó magasan, ahol a bioszféra sem tudja megkötni (amíg el nem oszlik vertikálisan is).

Németországi autózásaim során pl. Frankfurt mellett elhaladva az autópályán láttam, hogy a repülök libasorban és folyamatosan szállnak le és fel a reptérről. Európa más nagyvárosainak repterein is ugyanekkora a tolongás, de az USA-ban is, ha nem nagyobb...

A repülőgép gázturbinák a mai "hétköznapi" meghajtás-technológia csúcsát jelentik (a rakéta-technológiát nem ide számítva), s mivel személyesen is érintve voltam ezek gyártástechnológiáját illetően, tudom hogy - bár első pillantásra roppant egyszerű szerkezetnek tűnnek - hihetetlen anyagtechnológiai és mérnöki csúcs-produktumok.

Az nagyon nagy dolog lenne, ha ezeket a szerkezeteket hidrogén-üzeművé lehetne átalakítani.

Nyilván nagyon sok tekintetben újra kellene gombolni a kabátot: a hidrogén égési sebessége és égési hőmérséklete más, mint a keroziné, az égés során fajlagos térfogatváltozása is eltér, folyékony halmazállapotú tárolása is sokkal problematikusabb (a nyomástartó edények sokkal nehezebbek egy egyszerű atmoszferikus kerozin-tartálynál), de ha ezen (is) múlik a jövőnk, akkor a felszíni közlekedés energetikai átalakítása mellett (sőt, akár előtt...!!!) ezzel kellene foglalkozni. Az amerikai rakéta-technológia tudna megoldási példákat adni (az oroszok rakétája kerozinnal megy...), "csak" adaptálni kellene őket.

Tud valaki ilyen jellegű fejlesztésekről?
Én nem találtam híreket erről...


MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
géza
Hozzászólások: 1646
Csatlakozott: 2015.03.21. 16:46

Re: Klímaváltozás

Hozzászólás Szerző: géza » 2017.07.12. 13:10

Sok van. http://www.motoringfile.com/2015/07/02/ ... -revealed/ pld.. Tizenkét évvel ezelött a Graupner elsőnek hozott ki h2 automodellt. Magyar pályákon is futnak. https://www.google.hu/search?hl=hu&site ... ric-truck/ http://www.toyota-global.com/innovation ... l_vehicle/ https://www.wired.com/2009/03/two-college-stu/ http://www.businessinsider.com/12-hydro ... -of-2016-1 http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... rd-it.html Ezek között van utalás valahol a turbókról (kiváltás) is, Dornier ?. Nem találom. Sportgépeket ilyen automotorokkal a franciák csinálgatnak, Kis kétmotorosok . A Dornierék álltak össze szállitógépre is, nemrég.
Avatar
D.Laci
Hozzászólások: 1708
Csatlakozott: 2015.09.22. 17:09

Re: Klímaváltozás

Hozzászólás Szerző: D.Laci » 2017.07.12. 14:50

A frankfurti repülőtéren személyesen jártam és nem csak a polgári, hanem az amerikaiak által használt katonai részén is. Hihetetlen forgalmat bonyolít, mindkét része.
Továbbá voltam a Kuvaitban harcoló Apache AH-64 harci helikopterek német nagyjavító bázisán is és láttam mit művel a sivatagi homok a titán turbina lapátokkal és csapágyakkal.
Biztos vagyok benne, hogy rendelkezésre áll már olyan környezetbarát technológia, amely legalább megóvná bolygónkat a további ilyen szédületes szennyezéstől. Ennek feldolgozására ez az ökoszisztéma nincs felkészülve és belefulladunk a saját sz..unkba.
Itt mint mindenütt a pénz diktál, az olajlobbi az úr.
A rakéta hajtásnál már régóta a hidrogén elégetése az alap menet üzemben, gyorsításnál száraz anyagú hajtóművek a használatosak, nitrocellulóz, vagy nitroglicerines hajtóművek. Állandó, vagy változó /növekvő vagy csökkenő / égésfelszínű "lőpor" /pirotechnikai anyag/ kivitelben igény szerint.
Az autóknál látjuk az elektromos járgányok ill. hibrid technológia terjedését.
Itt szerintem az akku technológia nincs még azon a szinten ami ezeket hosszútávú komfortos használatra alkalmassá tenné. Ki akar ott dekkolni 200-300km után egy töltőállomáson hosszú ideig.
Arról nem is beszélve, hogy mennyibe kerül ezeknek a mai akkuknak a cseréje?

Szóval szerintem az olajlobbi még egy kicsit hátradőlhet, mi meg elszenvedjük az egyre inkább égető Napot és az egyre szélsőségesebb időjárást.

D.Laci
Rend a lelke mindennek. A fejekben is!
ESPRIT 150/1050 APO triplet + NEQ6-Pro mech. ; MEADE 254/2500 LX200GPS SC ; APM MS16x80 ED bino MDA féle állványon; Delta Optical Extreme 10x50 ED bino
Avatar
Attila
Hozzászólások: 4277
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:18

Re: Klímaváltozás

Hozzászólás Szerző: Attila » 2017.07.12. 15:14

géza írta:Sok van. ...


Géza, nagyon elkerülte a figyelmed a lényeg: repülőgép sugárhajtóművekről írtam.
Azok nem dugattyús gépek, se nem üzemanyagcellák...


MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
Sidius

Re: Klímaváltozás

Hozzászólás Szerző: Sidius » 2017.07.12. 15:25

Nem az én asztalom, de csak belekotyogok. A repülés szerintem a gyárak kibocsátását is eléri, főleg, hogy azok mivel helyhez kötöttek, könnyebb kezelni a káros anyagokat.
Egész egyszerűen a repülőjáratok szerintem fele kb. olyan, mintha autóval menne valaki a mellékhelyiségbe, ugyanis sok járat menetideje, ahogy tudom, egy óránál is kevesebb.
Sokat lehetne tenni azzal is, ha csak ott használnánk, ahol tényleg kell. De az összes közlekedési eszközre is lehetne ezt mondani.
Azt olajlobbi nagyon erős, ez tény. De az igen környezettudatos döntéshozók se sokat tesznek érte, hogy a kisemberek, akik a legtöbben vannak, mondjuk elektromos autóhoz juthassanak, mert 15 millió kicsit magas összeg. Lehet, hogy a ház és az ingóságok se érnek annyit, a húszéves benzines kisautó meg fenntartható.
Amúgy meg érdekelne, hogy egy elektromos jármű mekkora környezetterhelést jelent mondjuk a húszéves, évi legfeljebb 5-10000 km-t futó Suzukihoz képest. Biztosan kevesebbet. De sokkal kevesebbet? Az áramot meg kell termelni, az akkumulátorokat elő kell állítani, utána megsemmisíteni, újrahasznosítani.
A legtöbbet árt szerintem a tervezett elavulás nevű ajándék, amit a nyakunkba ültettek nagy okosan. Háromévente autócsere, turmixgép évente, mosógép, hűtőszekrény stb. kétévente. Na ezek előállítása az igazi környezetkárosítás, ha belegondolunk mennyi energia megy el közben. Pedig a gyárak létszámát felszívhatnák a javítócégek, hogy ne legyen ekkora pocsékolás. Csak ugye oda nem lenne elég a betanított dolgozó.
Avatar
D.Laci
Hozzászólások: 1708
Csatlakozott: 2015.09.22. 17:09

Re: Klímaváltozás

Hozzászólás Szerző: D.Laci » 2017.07.12. 15:35

"Sidius"]Nem az én asztalom, de csak belekotyogok.......
Pedig a gyárak létszámát felszívhatnák a javítócégek, hogy ne legyen ekkora pocsékolás. Csak ugye oda nem lenne elég a betanított dolgozó.


Teljesen igazad van.
Személyes érintettség révén mondom - Neves márkák Panasonic és Philips évekkel ezelőtt megszüntette az országos szerviz hálózatát és maradt a Bp-i központi szerviz./Ami horribil áron dolgozik./ És azt is megmondom, hogy mi volt a körlevélben az indoklás: "Kiszámíthatatlan gazdasági környezet".
Amig garancia van a termékeikre, az eladó bolt köteles gondoskodni a termék javításáról, utána már a fogyasztó dolga.
Mondom, neves márkák, nem noname szarok.
Termeljük a szemetet nagytételben.

D.Laci
Rend a lelke mindennek. A fejekben is!
ESPRIT 150/1050 APO triplet + NEQ6-Pro mech. ; MEADE 254/2500 LX200GPS SC ; APM MS16x80 ED bino MDA féle állványon; Delta Optical Extreme 10x50 ED bino
géza
Hozzászólások: 1646
Csatlakozott: 2015.03.21. 16:46

Re: Klímaváltozás

Hozzászólás Szerző: géza » 2017.07.12. 15:51

A termelt szemétből mazsolázzuk aztán ki a kocsinkat, teleszkópjainkat. Az olajlobbi sem mindenható. Pillanatnyilag talán még a legjobb. Ez a mi kulturánk. Nélküle nem vagyunk. Nehéz abbahagyni. Attila, igazad van. Ami a problémák miatt megszületik már nem sugárhajtómü lesz, gondolom. Kicsit félve irom, de a jövö repülését manapság a légytöl próbálják ellesni. Szinte légüres térben repülés.
Avatar
D.Laci
Hozzászólások: 1708
Csatlakozott: 2015.09.22. 17:09

Re: Klímaváltozás

Hozzászólás Szerző: D.Laci » 2017.07.12. 17:29

Szia Géza!
Ez jó volt, de légüres térben a légy sem repül.( The fly doesn't fly in vacuum.)
Viszont MI belefulladunk!

Üdv: D.Laci
Rend a lelke mindennek. A fejekben is!
ESPRIT 150/1050 APO triplet + NEQ6-Pro mech. ; MEADE 254/2500 LX200GPS SC ; APM MS16x80 ED bino MDA féle állványon; Delta Optical Extreme 10x50 ED bino
Válasz küldése

Vissza: “Egyéb csillagászati témák”