Re: Dörzshajtású mechanika tervezés
Elküldve: 2013.05.23. 16:12
"Szerintem a lényeget nem bizos, hogy megláttad. Három hajtótengely által megfogott henger forog a képzeletbeli középpont körül. A forgás síkját a két nagy átmérőjű csapágy határozza meg. Ezek párhuzamos felületűek, gyári kész termékek, a fő terhet ezek hordozzák. "
Szerintem pedig pont ez a lényeg,hogy:
- ennek a "tányércsapágynak" a teherviselése a tányér síkra merőlegesen nagyszerű,de (pl.) 47-48fokos szögben megdöntve még az összegrögzítése sem lesz egyszerű,a szerelés súlya pedig csak ráadás!. (Dobson szerelés alatt nagyszerűen ellátja a funkcióját).
- a másik szempont,hogy ha a palást mentén két mezei golyósgyapágy is el tudja látni ue. funkciút,akkor az valóban egysezrűsíti a dolgot (és a kivitelezés költdgégeire is jótékonyan hat!).Igaz:ebben az elrendezésben egy talpcsapágyra is szükség lesz...
Mint ötletadót érdemes rápillantani erre: http://www.cloudynights.com/ubbthreads/ ... r/2570652/
vagy erre:
http://amhugo.tripod.com/mounting.html
vagy erre:
http://stellafane.org/tm/tg/lichte/lichte.html (a motor is megér egy misét!, itthon talán 6000Ft )
Szerintem pedig pont ez a lényeg,hogy:
- ennek a "tányércsapágynak" a teherviselése a tányér síkra merőlegesen nagyszerű,de (pl.) 47-48fokos szögben megdöntve még az összegrögzítése sem lesz egyszerű,a szerelés súlya pedig csak ráadás!. (Dobson szerelés alatt nagyszerűen ellátja a funkcióját).
- a másik szempont,hogy ha a palást mentén két mezei golyósgyapágy is el tudja látni ue. funkciút,akkor az valóban egysezrűsíti a dolgot (és a kivitelezés költdgégeire is jótékonyan hat!).Igaz:ebben az elrendezésben egy talpcsapágyra is szükség lesz...
Mint ötletadót érdemes rápillantani erre: http://www.cloudynights.com/ubbthreads/ ... r/2570652/
vagy erre:
http://amhugo.tripod.com/mounting.html
vagy erre:
http://stellafane.org/tm/tg/lichte/lichte.html (a motor is megér egy misét!, itthon talán 6000Ft )