Oldal: 4 / 7

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.08.14. 12:44
Szerző: kulizoli
Sziasztok!

Én nem vesződnék vele, mert a hibákat okozó áttételek nagy része a motorral egybe van építve. Ha szétszeditek, jó néhány lazán illesztett fogaskereket találtok benne (legalábbis a fekete eq-5-ben). Ezeket csak komplett motorcserével lehetne eltüntetni. Egy lehetséges megoldás belső áttétel nélküli léptetőmotorok beszerzése, vezérlő készítés/vásárlás, tartó platformok készítése, a csigatengelyek önbeállóvá alakítása (hogy ne legyen holtjáték a csigakeréknél), és akkor jöhet a szíjhajtás. De ennél valószínűleg egyszerűbb komplett mechanikát készíteni.

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.08.14. 13:11
Szerző: SzarkaLevente
kulizoli írta:Sziasztok!

Én nem vesződnék vele, mert a hibákat okozó áttételek nagy része a motorral egybe van építve. Ha szétszeditek, jó néhány lazán illesztett fogaskereket találtok benne (legalábbis a fekete eq-5-ben). Ezeket csak komplett motorcserével lehetne eltüntetni. Egy lehetséges megoldás belső áttétel nélküli léptetőmotorok beszerzése, vezérlő készítés/vásárlás, tartó platformok készítése, a csigatengelyek önbeállóvá alakítása (hogy ne legyen holtjáték a csigakeréknél), és akkor jöhet a szíjhajtás. De ennél valószínűleg egyszerűbb komplett mechanikát készíteni.

Az EQ-5 goto mechanika motorjai mások, mint az egyszerű óragépes motorok: kevesebb bennük az áttétel. (Egyébként a HEq-5 és EQ-6 goto mechanikákban is ugyanazok a motorok vannak.) A bordásszíjas átalakítás járható út, bár nem tudom milyen fogaskerekekre van szükség: azok gyárilag kaphatók, vagy egyedileg kell legyártatni. Ezen túlmenően a gyári burkolat vszleg kicsi lesz :)

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.08.14. 13:53
Szerző: kulizoli
Á, értem, goto-s motort még nem szedtem szét.
Aki belevág az átalakításba, itt talál szíjakat és szíjtárcsákat:
http://powerbelt.hu/category/fogasszijt ... ak-peremek

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.08.14. 14:00
Szerző: Stefi
kulizoli írta:Á, értem, goto-s motort még nem szedtem szét.
Aki belevág az átalakításba, itt talál szíjakat és szíjtárcsákat:
http://powerbelt.hu/category/fogasszijt ... ak-peremek


Már csak az áttételre van szükség :)

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.08.14. 22:56
Szerző: BZd
Stefi írta:Lenne egy olyan kérdésem hogy sw eq5 goto-t lehet e szíjas hajtással felszerelni? Ha igen akkor megéri dolgozni vele?


Egy érdekes kép ugyanebből a topic-ból:
viewtopic.php?f=31&t=2123&start=10#p20051

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2015.03.27. 13:47
Szerző: krivan
Böngésztem a fórumtémákat EQ5 mechanika karbantartásával kapcsolatban. Néhány helyen találkoztam ezzel a linkkel: http://andromeda.csillagaszat.hu/zsamba/irasok/cam_tisztitas.html de sajnos nem elérhető az anyag. Valakinek van egy "élő" linkje a leíráshoz, vagy el tudná számomra küldeni?
Előre is köszönöm.

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2015.03.27. 13:59
Szerző: Kukac

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2015.03.27. 14:32
Szerző: krivan
Köszönöm a linket, de úgy tűnik ez nem az volt amire gondoltam. SkyWatcher EQ5 kellene.

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2015.03.27. 15:16
Szerző: Stefi
krivan írta:Köszönöm a linket, de úgy tűnik ez nem az volt amire gondoltam. SkyWatcher EQ5 kellene.


Ugyanaz a kettő!

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2015.03.27. 16:02
Szerző: btibor9891
Három... A Meade LXD55 és 75 szériája is azonos vele. LXD55-nél annyi a különbség, hogy a rektában sincs csapágy. Láttam még egy másik márkanév alatt is egy megszólalásig azonos felépítésű, kicsit külsőre átdizájnolt verziót is.
Sőt! Ezt a komplett családot a Vixen GP-ről koppintották. Sokan vannak testvérek :D