EQ5 tuning & szervíz

Kereskedelmi és saját építésű távcsőmechanikák
SzarkaLevente
Hozzászólások: 969
Csatlakozott: 2009.09.07. 21:26

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: SzarkaLevente » 2013.08.14. 13:11

kulizoli írta:Sziasztok!

Én nem vesződnék vele, mert a hibákat okozó áttételek nagy része a motorral egybe van építve. Ha szétszeditek, jó néhány lazán illesztett fogaskereket találtok benne (legalábbis a fekete eq-5-ben). Ezeket csak komplett motorcserével lehetne eltüntetni. Egy lehetséges megoldás belső áttétel nélküli léptetőmotorok beszerzése, vezérlő készítés/vásárlás, tartó platformok készítése, a csigatengelyek önbeállóvá alakítása (hogy ne legyen holtjáték a csigakeréknél), és akkor jöhet a szíjhajtás. De ennél valószínűleg egyszerűbb komplett mechanikát készíteni.

Az EQ-5 goto mechanika motorjai mások, mint az egyszerű óragépes motorok: kevesebb bennük az áttétel. (Egyébként a HEq-5 és EQ-6 goto mechanikákban is ugyanazok a motorok vannak.) A bordásszíjas átalakítás járható út, bár nem tudom milyen fogaskerekekre van szükség: azok gyárilag kaphatók, vagy egyedileg kell legyártatni. Ezen túlmenően a gyári burkolat vszleg kicsi lesz :)
Egy hely, ahol igazán értenek a távcsövekhez Makszutov.hu távcső bolt
kulizoli
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2009.09.16. 21:49

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: kulizoli » 2013.08.14. 13:53

Á, értem, goto-s motort még nem szedtem szét.
Aki belevág az átalakításba, itt talál szíjakat és szíjtárcsákat:
http://powerbelt.hu/category/fogasszijt ... ak-peremek
Stefi
Hozzászólások: 499
Csatlakozott: 2010.08.08. 14:33

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: Stefi » 2013.08.14. 14:00

kulizoli írta:Á, értem, goto-s motort még nem szedtem szét.
Aki belevág az átalakításba, itt talál szíjakat és szíjtárcsákat:
http://powerbelt.hu/category/fogasszijt ... ak-peremek


Már csak az áttételre van szükség :)
"A szél fú, a zöld fű. A Föld kering, a Nap korong..."
BZd
Hozzászólások: 226
Csatlakozott: 2009.11.21. 12:39

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: BZd » 2013.08.14. 22:56

Stefi írta:Lenne egy olyan kérdésem hogy sw eq5 goto-t lehet e szíjas hajtással felszerelni? Ha igen akkor megéri dolgozni vele?


Egy érdekes kép ugyanebből a topic-ból:
viewtopic.php?f=31&t=2123&start=10#p20051
krivan
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2013.12.17. 08:50

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: krivan » 2015.03.27. 13:47

Böngésztem a fórumtémákat EQ5 mechanika karbantartásával kapcsolatban. Néhány helyen találkoztam ezzel a linkkel: http://andromeda.csillagaszat.hu/zsamba/irasok/cam_tisztitas.html de sajnos nem elérhető az anyag. Valakinek van egy "élő" linkje a leíráshoz, vagy el tudná számomra küldeni?
Előre is köszönöm.
Tibor
Kukac
Hozzászólások: 950
Csatlakozott: 2011.05.06. 18:32

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: Kukac » 2015.03.27. 13:59

krivan
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2013.12.17. 08:50

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: krivan » 2015.03.27. 14:32

Köszönöm a linket, de úgy tűnik ez nem az volt amire gondoltam. SkyWatcher EQ5 kellene.
Tibor
Stefi
Hozzászólások: 499
Csatlakozott: 2010.08.08. 14:33

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: Stefi » 2015.03.27. 15:16

krivan írta:Köszönöm a linket, de úgy tűnik ez nem az volt amire gondoltam. SkyWatcher EQ5 kellene.


Ugyanaz a kettő!
"A szél fú, a zöld fű. A Föld kering, a Nap korong..."
btibor9891
Hozzászólások: 143
Csatlakozott: 2009.09.14. 19:12

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: btibor9891 » 2015.03.27. 16:02

Három... A Meade LXD55 és 75 szériája is azonos vele. LXD55-nél annyi a különbség, hogy a rektában sincs csapágy. Láttam még egy másik márkanév alatt is egy megszólalásig azonos felépítésű, kicsit külsőre átdizájnolt verziót is.
Sőt! Ezt a komplett családot a Vixen GP-ről koppintották. Sokan vannak testvérek :D
zozee
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2011.12.11. 21:24

Re: EQ5 tuning & szervíz

Hozzászólás Szerző: zozee » 2015.04.19. 11:09

Sziasztok!

A napokban adódott egy kis szabadidőm, és én is rávettem magam a régóta halogatott EQ5 tisztításra. Természetesen a csapágycserét is megoldottam egy potom 950 Ft-os csapággyal. Tökéletesen teszi a dolgát.
Ha még valaki nem vette rá magát a műveletre, de tervezi, mindenképpen ajánlom, mert sokkal szebben, simábban jár a mechanika, és nem egy bonyolult dolog. Az eredeti fekete zsír eltávolítása után sima, csapágyakhoz árusított, széles hőmérséklet tartományban használható, lítium bázisú zsírral oldottam meg a csúszó felületek kenését. Azt bánom, hogy nem vettem rá korábban magam a tisztításra és csapágycserére.
Tényleg mindenkit ösztönzök rá.
Ezidáig nem jelentkezett a tengely ütéséből adódó szorulás, remélem nem is fog.
A holtjátékok beállításával el lehet bíbelődni, de megéri. Nagyon kezes mechanika lett belőle.

Ha már benne voltam a munkában, gondoltam megnézem a kéttengelyes motoros vezérlés motorjainak régóta idegesítő holtjátékát.
Szétszedés után vettem észre, hogy a kotyogó tengely (az áttétel házból kivezető utolsó tengely) esetleges előfeszítése megoldható, hátha segít egy kicsit a helyzeten.
Egy megfelelő méretű, és illeszkedőre köszörült acéllemez segítségével a tengely előfeszíthető, amelynek a két vége pontosan beakasztható a tengely közelében lévő két távtartó oszlopba. A behelyezés nem volt egyszerű, de így a tengelyen lévő fogaskerék fogai folyamatosan a legközelebbi kapcsolatban vannak.
Nyilván nem szüntethető meg ezzel a művelettel a teljes holtjáték, de mérföldekkel csökkenthető. Sajnos a többi áttétel tengelyénél is ez a helyzet kisebb-nagyobb mértékben, melyek összeadódnak, de talán ennél a tengelynél érezhető a leginkább és így egészen minimálisra csökkenthető.
A kenést a tengely és az acéllemez között is meg kell oldani, a próba során a motorok nem szorulnak, egyenletesen járnak.
Csatolok egy szegényes, de a lényeget mutató képet .

Tiszta eget mindenkinek!
PZ
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Válasz küldése

Vissza: “Mechanikák”