Oldal: 3 / 7

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2012.08.18. 11:03
Szerző: BEigner
Engem is érdekelne az erre a kérdésre adott válasz, szívesen benevezném a sajátomat is, mert én nem merem bevállalni, hogy nekiessek. (Itt van az MTT-n, akár itt is szívesen ránéznék egy hozzá értő segítségével... :) )

Üdv,
Balázs

DannyL írta:Sziasztok!

Nem tudtok valakit, aki vállalná egy Celestron EQ-5 GoTo szétkapását, átzsírzását, szervizelését?

Köszi!

Re: EQ5 tuning & szerviz

Elküldve: 2012.08.18. 15:57
Szerző: hg
csoknyai attila írta:(már ha ez ugyan az mint ami az UTP kábelekhez is jó).

UTP kábelre 8 pólusú RJ45-ös csatlakozót szoktak tenni. Az RJ25 nagyon hasonló, csak kisebb.
Gábor

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.02.18. 09:17
Szerző: kelemen lajos
Sziasztok, valakinek van ezzel tapasztalata?
http://astrocasto.blogspot.hu/2012/02/h ... -your.html

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.02.21. 21:14
Szerző: gyurkatamas
Szia!

Nekem szinte teljesen így van megoldva a vezetésem, annyi hogy más usb-st4 átalakítót használok valamint másfajta webkamerát de lényegében így van megoldva.... sajnos a gyári motorok áttételeinek nagyon nagy a holtjátéka de 8X-sebességen meglepően jól tud működni.

üdv

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.02.25. 11:37
Szerző: CJKrisz
Sziasztok!

Nemrégiben vásároltam én is egy EQ5 mechanikát, a minap pedig egy egyszerű egy tengelyes vezérlést (ha úgy tetszik óragépet) is. Ezzel kapcsolatos tapasztalataimat osztanám meg veletek.
A felszerelése pofon egyszerű, a fogaskerekek pontos beállítása is, ellenben nálam maradt holtjáték, ami nem a fogaskerekeknél keresendő, hanem a motor belsejében. Nem tudom milyen áttételezés lehet benne, és hogy lehet-e állítani a holtjátékon, de nekem közel egy fognyit lehet tekerni jobbra-balra a motor tengelyének végén a fogaskereket.
A tápellátással is vannak érdekes tapasztalataim. 4db Góliát elemmel kiválóan működött, azonban vagy 8 db tápot kipróbáltam, mire az egyikkel megnyikkant. Az 1000mA-es univerzális, csúszkás nem vált be. 1,5V, 3V, 5V, 6V állásban is pirosan villogott a kézi vezérlőn a LED. A motort próbálta vezérelni, mert hallani lehetett, ahogy halkan kattog, de nem hajtott. 5V-os, 6V-os, 7,5V-os router tápokkal ugyanez volt a helyzet. Aztán előkotortam egy ősrégi HP nyomtató tápját. 13,1V, 1100mA. Az alsó részén ki lehetett piszkálni egy furatból egy kb. 2mm átmérőjű gumi dugót, és a lyukba benyúlva egy csavarhúzóval egy potmétert lehetett tekergetni. 4V-tól egészen 15-ig lehet állítani a feszültséget. 4V-tól 7-ig próbáltam, csak pirosan villogott a kézi vezérlőn a LED és még csak a motor sem kattogott. Majd megtaláltam egy fiókom alján a kb. 8 évvel ezelőtt tönkrement Compaq PDA-m töltőjét. 5V, 2A, kapcsolóüzem. Na, ezzel tökéletesen működik! A LED zöld és ketyeg a motor, mint a svájci óra. Csak a csatlakozóját kellett átforrasztanom, mert az nem volt kompatibilis az óragépével. De egyébként tk. semmilyen más külső táppal nem volt hajlandó működni, csak ezzel. Ha már úgyis szerelnem kellett, rámértem a rendszerre. Alapsebességen 370mA-t vesz fel, 2x-nél 390-et, 8x-nél 440-et. A feszültség pedig teljesen stabilan 5.0V.

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.04.11. 10:11
Szerző: kelemen lajos
A két megjelölt rogzítő kart szeretném elfrogatni. Mert az elcsomagolásnál mindkettő, használat közpen pedig csak a dec rögzített állapotban rossz helyen van. Mivel nem szeretném szétszedni a fejet, így inkább megkérdezem hogy csak a csillag csavarok segítségével fogom tudni korrigálni a rögzítő karok pozícióját? Vagy esetleg szét kell ehhez szedni a teljes fejet? Köszönöm.

Kép

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.04.11. 12:05
Szerző: SzarkaLevente
kelemen lajos írta:A két megjelölt rogzítő kart szeretném elfrogatni. Mert az elcsomagolásnál mindkettő, használat közpen pedig csak a dec rögzített állapotban rossz helyen van. Mivel nem szeretném szétszedni a fejet, így inkább megkérdezem hogy csak a csillag csavarok segítségével fogom tudni korrigálni a rögzítő karok pozícióját? Vagy esetleg szét kell ehhez szedni a teljes fejet? Köszönöm.

Kép

Megoldás:
1) középső csavar kicsavar
2) kallantyú leszed
3) kallantyú visszatesz kivánt pozícióba
4) középső csavar visszacsavar

Ezzel az a "baj", hogy nem tudod ütközésig elfordítani a kart, mert hamarabb fogja megszorítani a fogaskoszorút.

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.04.11. 12:53
Szerző: kelemen lajos
Köszönöm!
Eljátszadozom vele. :)

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.08.13. 16:18
Szerző: Stefi
Lenne egy olyan kérdésem hogy sw eq5 goto-t lehet e szíjas hajtással felszerelni? Ha igen akkor megéri dolgozni vele?

Re: EQ5 tuning & szervíz

Elküldve: 2013.08.13. 23:16
Szerző: Kukac
Gyula,

én nemrég kaptam szét az EQ5 goto-t, és bizony, nem volna rossz átépíteni szíjasra.
Azon gondolkodom, hogy van-e akadálya.
Első körben nm tudom, hoyg van a motor tengelyére rárakva az a pici fogaskerék, rögzíthető oldást nem találtam, tehát vagy ragasztva, vagy erőkötéssel (hűtött tengely, melegített fogaskerék)

A másik, hoyg elég nagy az áttételezés a motor meg a csiga tengelye között és nem lesz elég hely
egy jó nagy bordásszíj- keréknek, hoyg megmaradjon az áttételezés.

De próbálkozni mindenképpen lehetne. Még akár egy radikális dörzshajtással is.
:shock: :shock: :shock: