Oldal: 98 / 113

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2019.01.22. 14:35
Szerző: pisza
Zsolt nekem csak egy Telrad menne rá, az meg csak néhány deka. Az is csak a betanításhoz kellene rá.

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2019.01.29. 22:38
Szerző: Végh Zoli
pisza írta:
2019.01.22. 13:22
Hát ez az Zoli! Pont most tervezek túltehelni egy mechanikát, amit a gyártó sem javasol. Ide meg plussz futósúly azt nem hiányzik.
De visszatérve az előző gondolatokhoz. Az avatarképemen egy rácsos dobson látszik, továbbá az hogy a súlypontelosztása mennyire alacsonyra sikerült. Ez nem vízszintesen van egyensúlyba, hanem kb 45 fokon. Ha a fékeket teljesen kioldom, és lebillentem előre borúl mintha orrnehéz lenne, ha meg a 45 foktól magasabbra felemelem akkor meg beáll függőlegesbe, mintha súlyosan farnehéz lenne.
Nem tudok mit kezdeni vele, komolyan fékeznem kell a csapágyakat. Nem nagy gond, mert itt nincs bronzfogaskerék.

Nálam megoldódott a gond , sikerült szert tennem egy nagyobb mechanikára ( elvileg 50kg-ot elbír), erre már nyugodtan ráapplikálom 300-as newtont :D

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2019.01.29. 22:47
Szerző: cbo
Végh Zoli írta:
2019.01.29. 22:38
pisza írta:
2019.01.22. 13:22
Hát ez az Zoli! Pont most tervezek túltehelni egy mechanikát, amit a gyártó sem javasol. Ide meg plussz futósúly azt nem hiányzik.
De visszatérve az előző gondolatokhoz. Az avatarképemen egy rácsos dobson látszik, továbbá az hogy a súlypontelosztása mennyire alacsonyra sikerült. Ez nem vízszintesen van egyensúlyba, hanem kb 45 fokon. Ha a fékeket teljesen kioldom, és lebillentem előre borúl mintha orrnehéz lenne, ha meg a 45 foktól magasabbra felemelem akkor meg beáll függőlegesbe, mintha súlyosan farnehéz lenne.
Nem tudok mit kezdeni vele, komolyan fékeznem kell a csapágyakat. Nem nagy gond, mert itt nincs bronzfogaskerék.

Nálam megoldódott a gond , sikerült szert tennem egy nagyobb mechanikára ( elvileg 50kg-ot elbír), erre már nyugodtan ráapplikálom 300-as newtont :D
Es vegul milyen cucc lett?

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2019.01.29. 23:29
Szerző: Végh Zoli
cbo írta:
2019.01.29. 22:47
Végh Zoli írta:
2019.01.29. 22:38
pisza írta:
2019.01.22. 13:22
Hát ez az Zoli! Pont most tervezek túltehelni egy mechanikát, amit a gyártó sem javasol. Ide meg plussz futósúly azt nem hiányzik.
De visszatérve az előző gondolatokhoz. Az avatarképemen egy rácsos dobson látszik, továbbá az hogy a súlypontelosztása mennyire alacsonyra sikerült. Ez nem vízszintesen van egyensúlyba, hanem kb 45 fokon. Ha a fékeket teljesen kioldom, és lebillentem előre borúl mintha orrnehéz lenne, ha meg a 45 foktól magasabbra felemelem akkor meg beáll függőlegesbe, mintha súlyosan farnehéz lenne.
Nem tudok mit kezdeni vele, komolyan fékeznem kell a csapágyakat. Nem nagy gond, mert itt nincs bronzfogaskerék.

Nálam megoldódott a gond , sikerült szert tennem egy nagyobb mechanikára ( elvileg 50kg-ot elbír), erre már nyugodtan ráapplikálom 300-as newtont :D
Es vegul milyen cucc lett?
Egy régebbi UMA tengelykereszt pulsar2 vezérléssel . Komoly darab :D Kicsit testre kell szabni , de jó eséllyel ez már kiszolgál a hátralévő életemben ;)

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2019.01.30. 09:58
Szerző: Imre
pisza írta:
2019.01.22. 13:22
... Ide meg plussz futósúly azt nem hiányzik.
... Az avatarképemen egy rácsos dobson látszik, továbbá az hogy a súlypontelosztása mennyire alacsonyra sikerült. Ez nem vízszintesen van egyensúlyba, hanem kb 45 fokon. Ha a fékeket teljesen kioldom, és lebillentem előre borúl mintha orrnehéz lenne, ha meg a 45 foktól magasabbra felemelem akkor meg beáll függőlegesbe, mintha súlyosan farnehéz lenne.
Nem tudok mit kezdeni vele, komolyan fékeznem kell a csapágyakat. Nem nagy gond, mert itt nincs bronzfogaskerék.
A megoldás pedig az ellensúly lehet, vagy a forgástengely áthelyezése a súlypontba. Üdv. Imre

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2019.01.30. 10:28
Szerző: Imre
Rácsos Dobson esetében igen egyszerű megmérni, hogy hol a szerkezet súlypontja. Egy zsinórra fel kell függeszteni a mozgó szerkezeti részt, és csak azt, de a teljes felszereléssel, azaz kihuzat, okulár vagy kamera legyen rajta, ahogy használják. A zsigeg végére egy az alatta lévő tartón szabadon túllógóan kis súlyt kell erősíteni, majd a felfüggesztés és a túllógó függősúly zsinegének metszési helyét bejelölni a szemközti tartólécen is. Ezt a szomszédos tartón is meg kell tenni, esetleg több tartóval is, mert annál pontosabb lesz az eredmény. Ez után cérnával összekötni a bejelölt pontpárokat, és ahol a cérnaszálak keresztezik egymást, ott a pontos súlypont! Ezt kell a forgástengelybe tervezni, és akkor nem lesz semmi probléma! Fékezés nélkül is tökéletes lesz a helyzet megtartása. Ez az utolsó legyen, amikor már csak a forgástengely pontos kitűzése a feladat! Az a cél, hogy a súlypont mindig legyen a forgástengelyen. Ha csak a tengelyben vándorol, az nem okozhat instabilitást! (pl.: oldal irányú eltolódás a kamera miatt, amit tologatható ellensúllyal lehet kiegyenlíteni) Üdv. Imre

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2019.02.10. 20:28
Szerző: cbo
Ezt ismeri és dolgozott már velük valamelyikünk?

https://www.darkframeoptics.com/page/tuning

Elég precíznek tűnnek elsőre.

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2019.03.15. 06:00
Szerző: TuzaFerenc
cbo írta:
2019.02.10. 20:28
Ezt ismeri és dolgozott már velük valamelyikünk?

https://www.darkframeoptics.com/page/tuning

Elég precíznek tűnnek elsőre.
Nekem inkább tűnik a nagy szavak mögötti semminek.

Náluk Hypertune gen0 tuningnak számít egy kitakarítás és újrazsírzás csigaorsón lévő csapágycserével, gen1-nek a fogazott szíjas hajtás beépítése, gen2-nek a kerámia hibrid csapágy.

Ha pl. az EQ6-ot nézzük, akkor az alap tuning egy fogazott szíjas hajtás. Ha igazán jó akarok lenni, akkor ezen túlmenően átalakítom a csapágyazást kúpgörgősre, megoldom azt, hogy a csigakerékben lévő csapágyak ne tudják felvenni az axiális terhelést. Ha még jobb akarok lenni, akkor kicserélem a tengelyeket is, hogy a csapágyak ne játékkal illeszkedjenek rájuk és akkor a holtjátékot is minimalizálni tudom. De ha még ennél is jobb akarok lenni, akkor csiszolóporral összecsiszolom a csigaorsókat a kerekekkel és ezzel jelentősen csökkenni fog a periodikus hiba. De ha ez sem lenne elég, akkor felperselyezem az ellensúlytengely házát, hogy ne lötyögjenek egymásban a tengellyel, valamint a háromlábat is persellyel és illesztett csavarokkal rakom össze. Na ez a hypertuning, ez ér valamit. Amiket ők írnak, az a nagy semmi, azt bárki meg tudja valósítani egy kis műszaki érzékkel.

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2019.03.15. 15:42
Szerző: cbo
TuzaFerenc írta:
2019.03.15. 06:00
Nekem inkább tűnik a nagy szavak mögötti semminek.

Amiket ők írnak, az a nagy semmi, azt bárki meg tudja valósítani egy kis műszaki érzékkel.
Feri!

Mivel az AZEQ6-om hamarosan visszaerkezik toluk, majd meglatjuk, hogy eppen a “nagy semmi” vagy eppen mas az erdemenye a beavatkozasnak.

Udv:
Zsolt

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2019.03.15. 20:02
Szerző: Végh Zoli
cbo írta:
2019.03.15. 15:42
TuzaFerenc írta:
2019.03.15. 06:00
Nekem inkább tűnik a nagy szavak mögötti semminek.

Amiket ők írnak, az a nagy semmi, azt bárki meg tudja valósítani egy kis műszaki érzékkel.
Feri!

Mivel az AZEQ6-om hamarosan visszaerkezik toluk, majd meglatjuk, hogy eppen a “nagy semmi” vagy eppen mas az erdemenye a beavatkozasnak.

Udv:
Zsolt
Majd számolj be a tapasztalataidról , no meg , hogy mennyibe is fájt a mutatvány ;)