Oldal: 96 / 113
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2019.01.12. 16:18
Szerző: Csillagos Pisti
Kisebb méretű ekvatoriális mechanikát is akarok majd beszerezni. Az Avant EQ-AZ cuccost nézegettem az előbb. Van valakinek ilyenje? Van benne csapágyazás valóban? (
)
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2019.01.12. 16:39
Szerző: tobe_
Milyen csapágyra gondolsz ? Azt írja, hogy van benne csapágy, de ha van egy tengely és egy furatban forog, azt is lehet csapágynak nevezni, kérdés hogy ebben mi is van ?
https://www.youtube.com/watch?v=wkVergOxt_E
Nézelődni azt lehet sok helyen, én legutóbb itt jártam nézegetni mechanikákat.
https://optcorp.com/products/astro-phys ... e-encoders
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2019.01.12. 19:10
Szerző: .géza
Van AVANT AZ-EQm. A SW 70/500 szereti, a SW 110/500 tükrössel én nem szeretem. Max ezt a kis tükröt birja el de itt már hamar berezeg, lassan hagyja abba. Csúszócsapágyas viselkedésű, "Sky Watcheres" szorul - ereszt. Két menetluka van óraműt igérne, de nincs hozzávaló a piacon. Nagy hiba. Másfél kétkilós rövid csővekhez való, tapasztalom. A csavaros (mint a tokmány) lábszoritása stabilabb az eddigi SW csőlábaknál. Ennek aluminium. Kiscsőre pld. az SW 70/500-am, szeretem. Finoman lehet pásztázni vele, mindkét módban. Szállitási hossza fej nélkül hetven centi. Óratengelyt állitgatom, hátha jobb lesz...(fotó)
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2019.01.12. 19:50
Szerző: Csillagos Pisti
.géza írta: ↑2019.01.12. 19:10
Van AVANT AZ-EQm. A SW 70/500 szereti, a SW 110/500 tükrössel én nem szeretem. Max ezt a kis tükröt birja el de itt már hamar berezeg, lassan hagyja abba. Csúszócsapágyas viselkedésű, "Sky Watcheres" szorul - ereszt. Két menetluka van óraműt igérne, de nincs hozzávaló a piacon. Nagy hiba. Másfél kétkilós rövid csővekhez való, tapasztalom. A csavaros (mint a tokmány) lábszoritása stabilabb az eddigi SW csőlábaknál. Ennek aluminium. Kiscsőre pld. az SW 70/500-am, szeretem. Finoman lehet pásztázni vele, mindkét módban. Szállitási hossza fej nélkül hetven centi. Óratengelyt állitgatom, hátha jobb lesz...(fotó)
Köszönöm Géza! Fontosak a személyes tapasztalatok annál, amit egy cég ígér
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2019.01.13. 02:01
Szerző: Csillagos Pisti
Olyasmi csapágyazásra, mint ami minimum az EQ3-ban van.
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2019.01.21. 13:34
Szerző: pisza
Sziasztok, egy kérdésre keresnék választ, és remélem itt van néhány amatőrtárs akiknek van tapasztalata ebben a témában.
Az új Skywatcher EQ6-R nek ( vagy akár a réginek) véleményetek szerint mennyi lehet a teherbírása, csak vizuális célra.
Tarjánban láttam rárakva 30 cm-es f/5 ös Newtont is, ami 23 kg. Nem mentem oda lökdösgetni, így hát fogalmam sincs mennyi idő alatt csillapodna le.
Nem a gyári három lábra lenne a fej rakva, hanem 140 mm-es vastagfalu csőre lebetonozva.
A tubus 18 kg, de aránylag hosszú (160 cm). A tömegközéppont pontosan a tubus fele, a kiegyensúlyozással nincs gond, a fékeket nem terhelné. A csigakerekekre sem jutna felesleges holt teher, max a csapágyaknak kellene többet elvinni.
Köszönöm:
Tisza Csaba
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2019.01.21. 15:37
Szerző: Attila
pisza írta: ↑2019.01.21. 13:34
... Nem a gyári három lábra lenne a fej rakva, hanem 140 mm-es vastagfalu csőre lebetonozva.
A tubus 18 kg, de aránylag hosszú (160 cm). ...
A láb a lényeg; ahogy írod, úgy teljesen jó még nagyobb cuccokhoz is - főleg vizuális megfigyelésekhez.
Szerintem maga a tengelykereszt simán megtart 20-30kg-os tömeget is, legfeljebb a goto és slewing mozgásokat kell kicsit finomabban indítani és megállítani (ha a vezérlőn ez beállítható), főleg, ha hosszú a kukker.
MDA
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2019.01.21. 15:50
Szerző: pisza
Köszönöm a gyors választ. Ha kész lesz a projekt beszámolok róla.
Üdv
Csaba
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2019.01.21. 16:00
Szerző: pisza
Köszönöm a gyors választ. Ha kész lesz a projekt beszámolok róla.
Üdv
Csaba
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2019.01.21. 23:20
Szerző: Végh Zoli
Attila írta: ↑2019.01.21. 15:37
pisza írta: ↑2019.01.21. 13:34
... Nem a gyári három lábra lenne a fej rakva, hanem 140 mm-es vastagfalu csőre lebetonozva.
A tubus 18 kg, de aránylag hosszú (160 cm). ...
A láb a lényeg; ahogy írod, úgy teljesen jó még nagyobb cuccokhoz is - főleg vizuális megfigyelésekhez.
Szerintem maga a tengelykereszt simán megtart 20-30kg-os tömeget is, legfeljebb a goto és slewing mozgásokat kell kicsit finomabban indítani és megállítani (ha a vezérlőn ez beállítható), főleg, ha hosszú a kukker.
MDA
Hmmm... ez komoly ? Én eddig nem mertem rátenni az EQ6PRO-ra a 300/1500-as flex newtont .