Oldal: 90 / 113

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2018.02.05. 07:09
Szerző: Sidius
Az az optikai részleg. :lol: A vasas rész nem steril annyira, de megnyugtat, hogy nem egy modern csarnokszerkezet. Inkább 50-es évek hangulata van, -szóval van hangulata. :)

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2018.02.13. 18:19
Szerző: Zsolti82
Ma frissítettem a GOTO kézivezérlőjét 3.39.5-re. Belekerült a "Solar Track Mode" amiről ha jól értelmezem azt írják hogy nem szükséges beállítás csak Észak felé állítom a mechanikát, beállítom a Napot és már követi is. De hát ezt eddig is meg tudtam csinálni. Vagy félreértelmeztem valamit? Nem nagyon értem hogy mi a hasznos ebben a funkcióban. Van valakinek esetleg ötlete?

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2018.03.18. 07:54
Szerző: attila dezső
Sziasztok!

Vannak uj tapasztalatok a tuningolt EQ5 állvánnyal kapcsolatban, és lehet, hogy másnak is jól jön. Szóval tegnap nagyon frankó idő volt itt, ki is dobtam a csövet. 2 után jöttem be( persze a gyerek 1/2 6-kor már kukorékolt, asszony meg 7-re ment dolgozni..).... Szóval a vezetés jól indult, az éjszaka első felében +-0.5" körül volt a maximum. Aztán egyszer csak egyre rosszabb és rosszabb lett, végén +-2" sem volt ritka. Állítgattam serényen mindent, agression, hysteresis minmo.. De semmi.. Átálltam a markarian láncra, ott egy kicsit jobb lett, de nem igazi. ott is előjött ez a 4 perces periodikus hiba. Szóval tök értetlenül álltam az eset előtt.. Egészen addig, amig ki nem mentem bepakolni. Hát valami durván hideg volt! Ránézek a telóra.. -16C.. Fájt hozzányúlni az állványhoz... ÉS AKKOR.. nézem, a dec tengely lötyög rendesen.. Ezt már korábban is tapasztaltam, de "szobahőmérsékleten" nagyon minimális, nem foglalkoztam vele.. Most viszont nagyon határozott volt. Hab a tortán, hogy az ellensúly, ami egy M20? vagy nagyobb menettel kapcsolódik, teljesen laza volt.. Szóval egyből leeset, itt bizony alég sok alu/acél interfész van. És most ellenőriztem, hogy az alu hőtágulási együtthatója duplája az acélénak.. Mondjuk az RA tengellyel nem volt gond. (igaz az sokkal egyszerűbb mechanikailag, és nem is megy állandóan..) 2 megoldáson gondolkodom: Van nagyon vékony teflonszalagom, és azzal körbetekerem a csatlakozó eleme(ket). Másrészt ugye még nem cseréltem ki azt a botrányos talpcsapágyat, ami az DEC tengely végén van. A bajom az, hogy egy "normális"szabványos" csapágy 6mm-el hosszabb, és esztergálni kellene a pólustávcsőből.. Itt a grafikon. Szerintem teljesen korrelál a hőmérséklet változással:

phd2_20170317.JPG

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2018.03.18. 14:08
Szerző: Attila
attila dezső írta:Sziasztok! ...


Szia!

Nekem az furcsa kissé, hogy míg a hőmérséklet folyamatosan esett az éjszaka folyamán, a vezetés egy hirtelen ugrást követően vált sokkal rosszabbá, kb. a teljes időtartam egyharmadánál. Addig folyamatosan jó volt; sőt, a pontossági ugrást megelőző időszakban még javult is!!! (A kék irány (dekli?) el is tűnik a piros (RA?) mögött.)

Utána megint sokáig stabil volt (bár sokkal rosszabb szórásképpel), és a legutolsó egynegyed időtartamban még rosszabb lett (de szerintem ott már minden paraméter állítgattál össze-vissza...).

A hőmérséklet-csökkenés miatt megnövő holtjáték logikus ok a vezérlés tágasságának megnövekedésére, de miért ilyen ugrásszerűen jelenik meg? Érdekes...


MDA

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2018.03.18. 15:32
Szerző: attila dezső
Attila írta:
attila dezső írta:Sziasztok! ...


A hőmérséklet-csökkenés miatt megnövő holtjáték logikus ok a vezérlés tágasságának megnövekedésére, de miért ilyen ugrásszerűen jelenik meg? Érdekes...


MDA


Én arra gyanakszom, hogy az ellensúlytengely "adta" meg magát. Teljesen laza volt. és szerintem nem teljesen "egészséges, ha egy 5kg-os súly egyszer csak kvázi "szabadon" mozoghat a rendszerben. Igen, már a végén állítottam mindent. Ma is kitelepülök, szóval kiderül a turpisság elég hamar. De ma"csak" -7 fokot írnak..

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2018.03.19. 19:13
Szerző: attila dezső
Tegnap ismét kinnt voltam. "csak" -7 fok volt. A vezetés rendben működött.. :D

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2018.04.16. 10:29
Szerző: géza
Az AZ-EQ AVANT mechanikáról tapasztalat leirás az "AZ-3 Mechanikák" 3. oldalán.

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2018.08.13. 12:15
Szerző: attila dezső
Na...

Attila meg kell, hogy kövesselek.. Gondolatban párszor már felgyújtottam az EQ5-öm.. Belefutottam ebbe:
eq5_csavar.PNG
Mire kiműtőttem... Aztán sikerült vennem szemes csavart 80mm menettel. Persze, hogy 5mm rövidebb menet volt rajta mint ami kellett volna... Ebayen meg néztem 30font az updated csavar...... szomorú az, hogy még egy jó minőségü csavar is filléres cucc lenne, de ezek a kínaiak... Szóval "kreatívkodtam egy kicsit:
uj_csavar.PNG
Ez már jó lett...
Más..

Hazavittem a csövet, meg az állványt, gondoltam fotózok is. MEg ugye vettem egy 6 megapixeles hűtött ccd-t (cam86).. De sok időm nem volt.. Viszont egyszer kijutottam, de valami gebasz volt a vezetésemmel.. A dec állandóan kiment 3-4"-re.. be is mozdultak frankón a képek. Mindegy, majd ránézek.. Tegnap derült idő volt, mondom gyorsan tesztelem.. Érdekes módon a dec-en ugyanez.. Mintha nagyon nagy holtjáték lenne.. Pedig kikompenzáltam.. Szívtam vele hajnali 3-ig. Mondjuk lehet hogy a pólusraállásom volt botrányos volt, mert tegnap délelőtt műtöttem ki a csavart, és kiszedtem a pólustávcsövet.. Ma ránéztem, "ütött" is rendesen! Ugyhogy ma mindent belőtem: polus távcső párhuzamositás, tubus párhuzamosítás az RA tengelyel.. Úgyhogy kívéncsi leszek.... Ha nem lesz jó.....

Már ott vagyok, hogy gondolkodom egy ioptron CEM60-ba.. SW-re nagyon berágtam...

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2018.08.13. 20:43
Szerző: Attila
attila dezső írta:
2018.08.13. 12:15
... Attila meg kell, hogy kövesselek. ... Már ott vagyok, hogy gondolkodom egy ioptron CEM60-ba. SW-re nagyon berágtam...

Üdv a klubban! :mrgreen:

De arra vigyázz, hogy ne csöbörből hordóba...


MDA

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2018.08.14. 15:38
Szerző: htamas.hun
Sziasztok!
Talán belefér a témába. Már pár hete elkészültem az eq-platformommal, de még szoftveresen pontosítani kellett a motor fordulatszámát.
Egy kis infó róla: a forgatómotort, ami egy bolygóműves nema11 léptetőmotor DRV8825 vezérli. A jelet egy PIC16F628A adja, amibe be van programozva a megfelelő fordulatszám. A kézivezérlőn minden funkció elérhető, így kényelmesen irányítható. Minden gombnyomásról, és véghelyzetről hangjelzést ad. A végálláskapcsolóknak köszönhetően nincs túlfutás, ha magára hagyjuk, sőt, amint a követés végére ért, automatikusan visszaáll alaphelyzetbe. Az automatikus visszaállítás, és a hangjelzés kikapcsolható funkció, bár szerintem mindkettő hasznos. A visszaállítás ~30mp alatt történik meg. A beállítását egy iránytű, és egy buborékos szintező segíti. 47°-ra van tervezve, de a szintezővel ±2 fokkal el lehet állítani, így Magyarország egész területén használható.
A gyáriakhoz képest mindenképpen jobb annyiban, hogy biztosítva van a két véghelyzet végálláskapcsolókkal, illetve mechanikusan is, amennyiben megadná magát valamelyik kapcsoló. A gyáriakon nincs tovább hangjelzés, kézivezérlő sem. Nem utolsó szempont az ára. A gyári típusok úgy 200.000 Ft-tól indulnak, és akár 700.000 Ft-ot is elkérhetnek érte. Nekem sikerült kihoznom úgy 70.000 Ft-ból. Másik probléma, hogy Magyarországon sehol sem árulnak ilyet, de Európában sem nagyon gyakori, pedig nagyon hasznos eszköz. Ha lesz érdeklődés, akkor gyártok belőle majd eladásra is.

Az építését dokumentáltam is, itt van róla videó: https://www.youtube.com/watch?v=e0_8ljLSzao&t=2s