Oldal: 65 / 113
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2016.08.31. 16:09
Szerző: LittleRoss
Üdv,
nem nagyon találtam erre vonatkozó kérdést a fórumban. EQ2-es mechanikát vásárlás után érdemes vagy kell zsírozni? Kb. 1 év használat után erőteljesebben kell tekerni a tengelyek mozgatása során. Általános TF2 lítiumos zsírral kentem meg az orsókat és a csavarokat is pl. rekta állító csavart.
Javasolt/érdemes vagy hülyeséget csináltam?
A válaszokat előre is köszönöm.
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2016.08.31. 16:53
Szerző: Attila
LittleRoss írta:... Javasolt/érdemes vagy hülyeséget csináltam? ...
Hülyeséget szinte biztosan nem csináltál; kevés olyan mechanikai eszköz van, aminek árt a zsír (pl. egy fék súrlódó felülete jellemzően ilyen...
).
Ugyanakkor egy távcső-mechanika - egyéb hajtóművekhez képest - nagyon-nagyon kis mechanikai igénybevételnek van kitéve, tehát "újrazsírozni" akár évtizedenként egyszer is elég (ha kellően zárt a mechanika és nem koszolódik el), csupán a kenőanyag öregedése miatt célszerű.
Az már más kérdés, hogy a kínai elvtársak olyan mértékű hanyagsággal és slendrián módon, akár megmunkálási forgácsot is benne hagyva szerelik össze a mechanikus alkatrészeket (is), hogy adott esetben egy - stílszerűen - "zsír új" eszközt is célszerű szétszerelni, kimosni, és újrazsírozni használatba vétel előtt. Ha ezt nem teszed meg, akkor van rá esély, hogy előbb-utóbb megszorul a cucc.
MDA
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2016.08.31. 22:10
Szerző: Frigyes
Tom írta:Ez nagyon szép lett!
Köszönöm!
Azóta kapott két réteg lazúrt (mégsem hallgattam a gyerekekre és nem lett fehér, a fa színe sokkal melegebb). Megmértem a tömegét, 19 kiló. Nem egy utazó háromláb.
Ha befejeztem, töltök fel képeket (első csillagászati barkács művem).
Van még pármötletem, lesz ez húsz kiló felett.
Üdv: Frigyes
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2016.09.02. 11:08
Szerző: Frigyes
Sziasztok!
Szeretnék kérni egy kis segítséget az épülő háromlábhoz. A tetején lévő, mechanikát fogadó rész jelenleg 3 darab, 8*140-es csőbilincs csavaron áll (l. korábban linkelt fotó), a csavar szabadon lévő része kb. 5cm.
Elég erős (vastag) ez EQ3-2 Goto-hoz (SW 102/500-as van rajta fényképezővel, egyéb kiegészítővel)? Rezgésekre gondolok első sorban, gondolom ilyen kis tubustól görbülni nem fog.
Köszönöm: Frigyes
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2016.09.21. 16:31
Szerző: Simax
Uraim hölgyeim tud valaki nekem pozitivat mondani csigakerék készíttetésével kapcsolatban es hogy kit vagy milyen ceget keressek emiatt? Eldobni lecserélni nem szeretném a mechanikat. Zsírozás elott mikor szétszedtek láttam meg a két méretes kopott részt a csigakereken
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2016.09.21. 17:05
Szerző: Attila
Simax írta:Uraim hölgyeim tud valaki nekem pozitivat mondani csigakerék készíttetésével kapcsolatban es hogy kit vagy milyen ceget keressek emiatt? ...
Sári Pali, Fornax, Pécel.
Ha a weben nem találod, és írsz magánban, akkor megadom az elérhetőségét.
(De helyesen: Hölgyeim és Uraim...)
MDA
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2016.09.21. 17:28
Szerző: Simax
Attila írta:Simax írta:Uraim hölgyeim tud valaki nekem pozitivat mondani csigakerék készíttetésével kapcsolatban es hogy kit vagy milyen ceget keressek emiatt? ...
Sári Pali, Fornax, Pécel.
Ha a weben nem találod, és írsz magánban, akkor megadom az elérhetőségét.
(De helyesen: Hölgyeim és Uraim...)
MDA
Sikerült elérnem de sok jóval nem kecsegtetett
Elég húzós ara lenne valszeg a dolognak. Inkább korbererdeklodok hatha van ilyen típusa valakinek nem hibás dec csigakerekkel
Azért köszönöm
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2016.09.21. 17:56
Szerző: Attila
Simax írta:... Elég húzós ara lenne valszeg a dolognak. ...
Sajnos, igen.
A csigahajtómű a lelke az ilyen típusú mechanikáknak.
De ha máshol nem találsz, akkor azért kérdezz rá esetleg más forgácsoló műhelyben is.
(Pali nem a legolcsóbb kis hazánkban...
)
MDA
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2016.09.21. 18:02
Szerző: Imre
Évekkel korábban volt nekem ilyen problémám. A tisztítás után összeraktam úgy a szerkezetet, hogy a kopottnak látszó részhez illesztettem a csigaorsót, majd kotyogás mentesre beállítva kézzel tekertem addig, ameddig tudtam. Utána kicsit lazítva folytattam, és feltérképeztem a kopás helyét. Ez után a kézi tekerő végéről leszedtem a műanyag kereket, és egy folyamatosan szabályozható fúrógépbe fogtam, s azzal kezdtem hajtani. Minden 10 kerékfordulat után szorítottam kicsit a csigaorsón, egészen addig, ameddig szépen egyenletes hangon forgatta körbe a csigakereket. Ez a bekoptatás eltartott sok órát, de utána ismét szétszedve, zsírozva kifogástalan lett a hajtás. Pontosabb lett, mint újkorában volt! A koptatást csak fokozatosan, lassan szabad végezni, ügyelve arra, hogy soha ne szoruljon túlságosan a csigaorsó és a kerék! A fúrógépen a sebességet korlátozni kell! Nem szabad magára hagyni a forgó rendszert, mert bármikor megszorulhat. Ügyelni kell a túlmelegedésre is, mert a koptatás azzal jár! Mindig kenni kell, és miután a szerkezet hangja a forgás közben egyenletessé válik, a műveletet be lehet fejezni. Ez után szétszedhető, kitisztítható, és újra kenés után feltehetően kiválóan fog működni. Én úgy használom, hogy soha nem forgatom vissza, hagyom egyenletesen működni az óraművet. Ezen a módon használva egyenletes lesz a kopása. A kuplung oldásával és zárásával állok pontos irányba kézzel. A csigahajtás legyen mindig kotyogásmentes és viszonylag könnyen forgatható. Ezt sajnos időnként ellenőrizni kell! Sok sikert! Üdv Imre
Re: EQ Mechanikák
Elküldve: 2016.09.21. 18:14
Szerző: Attila
Imre írta:... Ez a bekoptatás eltartott sok órát, de utána ismét szétszedve, zsírozva kifogástalan lett a hajtás. Pontosabb lett, mint újkorában volt! ...
Ez nagyon jó ötlet!!!
Ha elég sokáig fut, akkor még a periodikus hibát is ki tudja koptatni belőle.
Kvázi, helyben "egymásba köszörüli" a meneteket.
(De tartok tőle, hogy ehhez napokig kellene forgatni a cuccot...)
Ki fogom próbálni én is télen, amikor úgysincs ég.
MDA