EQ Mechanikák

Kereskedelmi és saját építésű távcsőmechanikák
mrobes
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.01.28. 18:35

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: mrobes » 2013.01.07. 20:40

Sziasztok!
EQ6 Go-to mechanikával kapcsolatos kérdésem lenne:
Érdemes-e a bronz csigakerék két csapágya közé távtartót rakni,mert Nekem nem túl szimpatikus az a megoldás,hogy a sima golyóscsapágyak így veszik fel a terhelést. Az alu-házban lévőt kicserélem ferde hatásvonalúra,de mindet nem akarom,mert elég drágák!
Köszönöm:Robi
Szantosz
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.01.19. 14:23

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Szantosz » 2013.01.26. 11:32

Sziasztok!

Érdekelne, hogy valaki használt-e már HEQ-5-ös mechanikán SW 250/1200-at?
Milyenek a tapasztalatai? Elbírja remegés mentesen? Fenntartásokkal alkalmas-e fotózásra?

Köszi:
Szantosz
csuka26
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.03.12. 15:07

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: csuka26 » 2013.03.12. 21:48

Lenne egy kérdésem a jelenlévőkhöz. Lehet valahonnan ,,alkatrészeket,, EQ2 állványhoz vagy régi EQ2 állványt szerezni valahonnan? Vázolom a szituációt:
Ma este kimentem a tengerpartra(Hollandia) csövezni. Az időjárási viszonyok: -5 fok, hideg szél. Rakom szét az állványom, erre az egyik láb állítócsavarja műanyagostól kiszakadt a helyéről. Gondolom rideggé vállt a hidegben, de talán ez valami anyaghiba lehet. Szóval ideiglenesen megoldom, de jó lenne valahogy visszaállítani az eredeti állapotába. Valakinek valami ötlet, segítség?
Avatar
Csillagos Pisti
Hozzászólások: 1374
Csatlakozott: 2010.03.17. 20:43

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Csillagos Pisti » 2013.03.13. 00:26

Szia "Csuka26"!

Egy ismerősömnek itt a fórumon, pontosan ugyanezen problémája volt. Ha írsz neki: http://www.csillagvaros.hu/index.php/kozosseg/adatlap/csokol%C3%A1d%C3%A9 szerintem megírná hogy tudta akkor orvosolni a problémát.

Üdv
Pisti a csillagos (Földvári István Zoltán)
20x60 Tento, 60/750 Circle-T refr, 60/910mm Vixen refr (régi), 70/500mm refr, 80/900mm refr, 127/1500mm MC
https://csillagokutjan.blogspot.com/
https://holdfenyarnyek.wordpress.com/
Avatar
Csillagos Pisti
Hozzászólások: 1374
Csatlakozott: 2010.03.17. 20:43

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Csillagos Pisti » 2013.03.13. 00:30

Viszont meg is lehet előzni a bajt..eleve nem is kell összetolni a lábat...én legalábbis eleve nem használom teljesen kihúzva, így nem is feszítgetem a csavart, amióta megvan, be van állítva a láb egy adott magasságra és ennyi :)
Pisti a csillagos (Földvári István Zoltán)
20x60 Tento, 60/750 Circle-T refr, 60/910mm Vixen refr (régi), 70/500mm refr, 80/900mm refr, 127/1500mm MC
https://csillagokutjan.blogspot.com/
https://holdfenyarnyek.wordpress.com/
csuka26
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.03.12. 15:07

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: csuka26 » 2013.03.13. 13:04

Rendben, rákérdezek az ismerősödnél. Köszi az infót. Az összetolás meg helyszűke miatt volt, mert sok volt a csomag Hollandiáig a kocsiban. :(
m4k3r
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2012.01.22. 04:13

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: m4k3r » 2013.03.26. 20:25

Van egy Soligor Skyview-3 mechanikám, ehhez a technikához elég nehéz szerezni (szinte lehetetlen?) óragépt. Arra gondoltam, hogy valamilyen módon összehozom a mechanikát egy sw EQ2-es mechanika DC motorjával. Arról már esett szó, hogy nem hozzávaló és így a követési sebesség nem lesz megfelelő. De ha igazat lehet adni egyes asztrofotók készítésének körülményeiről, akkor elvileg összehozható a dolog. Ezt szeretném megpróbálni. Bármilyen hozzászólást szívesen veszek.
Avatar
Imre
Hozzászólások: 1738
Csatlakozott: 2010.12.29. 14:18

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Imre » 2013.03.27. 05:33

Az EQ2 egyenáramú óragép fordulata elég tág határok között szabályozható. Szereljed össze nyugodtan, és ha sikerül beállítani úgy a követési sebességet, hogy 1 percig ne menjen ki a látómezőből egy csillag, akkor szinte hozzá sem kell nyúlni. Ha késne, akkor is van megoldás a dologra. Ha siet, akkor csak vissza kell venni a potméterrel. A lényeg, hogy a mechanika úgy legyen beállítva, hogy ne szoruljon, és ne is kotyogjon az áttétel. Ezt ellenőrizni kell a teljes körülforgatással. Sehol nem szorulhat, és nem kotyoghat! Ha megírod az eredményt, és esetleg pontosan vezetni is akarod a csövet, mert fotóznál vele, arra is van olcsó és egyszerű megoldás. Nálam is ilyen motor hajt egy szerkezetet, és természetesen vezetem is, ha kell. A megoldás leírása itt van a fórumon, és tesztképet is találsz hozzá, amit készítettem. 20 perces, és nincs bemozdulása, de ehhez természetesen ideális pólusra állás kell majd, ha ebben gondolkodol. Üdv. Imre
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
m4k3r
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2012.01.22. 04:13

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: m4k3r » 2013.03.27. 20:21

Kedves Imre! Megvettem az óragépet. Egy kis átalakítás kelleni fog, hogy illeszkedjen a mechanikára, de reményeim szerint is megfelelő lesz vele. Kicsit féltem a vásárlástól, de így hogy megvan már nem vagyok ideges. A mechanikára vár egy újrazsírozás a motor tiszteletére pontosan amiatt, hogy ellenállás nélkül mozoghasson.
Amik kérdésesek számomra, hogy a kamera felszerelése után lesz-e még lehetőség a finom-mozgatásra, vagy már nem? Mennyi ideig működik egy 9V-os elemmel és illesztő áramkör nélkül működik-e 6V vagy 12V-os akkuról?
gvm57
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012.11.19. 09:58

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: gvm57 » 2013.03.28. 08:40

Kedves Péter!
Egy kis támpontot adnék a Soligor állvány és az általad vásárolt óragép házasításához.
A rektatengelyre kerülő nagy fogaskerék átmérője a Soligornál 45mm, a motor tengelyén lévő pedig 15mm.
A motortengelyen a kis fogaskerék 3perc 20másodperc alatt tesz meg egy fordulatot.
Szerintem, ha ezek az arányok megvannak, akkor nem lesz gond a sebességekkel.
A gyári Soligor óragép 12V-os, eredetileg 8db "baby" elemes tartót adtak hozzá, és nagyon sokáig bírják az üzemet. (persze ez a használati időtől függ)
A 9V-os elemek kapacitása ezeknél lényegesen kevesebb, számíts erre.
A Soligor a rektatengelyre a fogaskereket egy tőke közbeiktatásával teszi fel, ezen a tőkén egy viszonylag nagy, kézzel oldható menetes koronggal rögzíti a nagy fogaskereket. Ennek a korongnak a fellazításával a fogaskerék el tud fordulni anélkül, hogy le kellene venni (és a két fogaskereket egymástól eltávolítanií), így a rektatengely másik végére felszerelt kézi tekerővel lehet a finommozgatást megvalósítani. (egyébként a fogaskerekek egymásba kapaszkodása miatt ez nem lehetséges) A motor sebességeivel való igazítás lehet még a másik megoldás.

Üdv.
Gábor
Válasz küldése

Vissza: “Mechanikák”