Oldal: 101 / 113

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2020.01.14. 17:12
Szerző: cbo
Attila írta:
2020.01.14. 17:06
Tavasszal összehozhatunk egy "szakmai bulit" némi szalonnasütéssel - természetesen még sötétedés előtt tüzeskedve.
De még előtte ráférne egy festés, felújítás a kupoldára; már 12 éves, és ez látszik is rajta...


MDA
Benne vagyok!:)

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2020.01.14. 17:14
Szerző: Attila
O.K., majd jelentkezem.

MDA

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2020.01.17. 13:12
Szerző: cbo
5 nagy terhelhetosegu mechanika leirassal:

https://www.amateurastrophotography.com ... ist-mounts

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2020.01.17. 15:13
Szerző: Szilágyi Zsolt
cbo írta:
2020.01.17. 13:12
5 nagy terhelhetosegu mechanika leirassal:

https://www.amateurastrophotography.com ... ist-mounts

Ezek sem éppen a belépő kategóriás mechanikák :D :D

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2020.01.17. 15:38
Szerző: cbo
Szilágyi Zsolt írta:
2020.01.17. 15:13
cbo írta:
2020.01.17. 13:12
5 nagy terhelhetosegu mechanika leirassal:

https://www.amateurastrophotography.com ... ist-mounts

Ezek sem éppen a belépő kategóriás mechanikák :D :D
Valoban nem. De tobbeknek ilyen igenye is van.

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2020.01.17. 16:59
Szerző: Szilágyi Zsolt
Egy ilyen nagyon felső kategóriás mechanikára milyen csöveket szerelnek? Érdekel hogy hogy lehet ezeket maximálisan kihasználni

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2020.01.17. 17:11
Szerző: cbo
Szilágyi Zsolt írta:
2020.01.17. 16:59
Egy ilyen nagyon felső kategóriás mechanikára milyen csöveket szerelnek? Érdekel hogy hogy lehet ezeket maximálisan kihasználni
Barmit amit elbirnak. Minel nagyobb atmeroju a tavcso annal reszletesebb a kep es annal halvanyabb a lekepezheto objektum. De lehet egyszerre tobb muszer is rajta (nekem is ilyen vagy ilyen lesz a 2.). Magyarorszagon nagyon keves ilyen nagy teherbirasu mechanika van, gondolom elsosorban az aruk miatt. Legolcsobb ilyenek a Sari Pali fele Fornax nagymechanikak 152, 202... ezek akar 100-200 kg (vagy tobb) muszert is birnak.

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2020.01.17. 17:51
Szerző: theHassan
Ha jól emléxem, a Polarisban is Fornax van a kupolában.

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2020.01.17. 19:11
Szerző: Végh Zoli
Az EQ1-EQ2 is tökéletesen megfelel a célnak ... :lol: :lol: :lol: :lol:
8aaf88f02f614e1def9a1ea7374f74a7.jpg

Re: EQ Mechanikák

Elküldve: 2020.01.17. 19:16
Szerző: Attila
cbo írta:
2020.01.17. 13:12
5 nagy terhelhetosegu mechanika leirassal:

https://www.amateurastrophotography.com ... ist-mounts
Már vagy 10 éve "rágom a fülét" Palinak, hogy készítsen már a meglévő Fornax RA hajtóművekre (legalábbis a nagyobbakra) villás dekli vázat. A meglévő dekli hajtóművet egy-az-egyben felteheti a villa egyik végébe, csak a villát kellene külön megcsinálni, és a rekta-tengely tetejére aplikálni. Szerintem aratna vele a nemzetközi piacon, mert nagyon kevés a tubus-független villás mechanika, ami meg van, az meg horror áron kapható. Egyetlen "huncutság" van benne, hogy olyan megoldású villák kellenek, amit legalább egy minimális tól-ig átmérőjű, és súlypont-magaságú műszerhez adaptálni lehet a merevség megtartása mellett. Nem egyszerű, de nem is lehetetlen.

Nem is értem, hogy miért nem jött ki már ilyennel...
40cm-es tükör-átmérő fölött már annyira farnehezek a Newton tubusok, hogy tökéletesen adja magát a villás szerelés ("elegendően" rövid a villahossz). Ráadásul az ilyen nagy műszereket legtöbbször már fixen telepítik kupoldába, ahol pedig a középpontos elhelyezkedésű villás szerelés SOKKAL helytakarékosabb, mint a kupolarésen ferdén kikukucskáló tubus egy német szerelés oldalán.


MDA