EQ Mechanikák

Kereskedelmi és saját építésű távcsőmechanikák
Avatar
Attila
Hozzászólások: 4277
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:18

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Attila » 2018.01.21. 21:04

attila dezső írta:Szétszereltem az EQ5-öt. ...


Gratulálok, nagyon jól sikerült bőrözés!!!
Gondolom, az első mérés nagy ugrásai alatt piszkáltad a cuccot...

A PHD2-t milyen kamerával és milyen vezető távcsővel használod?
Vagy off-axis guider-rel?

A vezetőcsillag hasonló deklináción volt mindkét esetben?
A PHD2 paramétereinek megváltoztatása miatt sajnos nem teljesen hiteles az összehasonlítás, de így is impresszív.

(Kár, hogy a bőrözés előtti állapotban nem látni a vezetés szórásképét...)


Kösz,
MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
attila dezső
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2010.01.16. 18:12

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: attila dezső » 2018.01.21. 23:10

Attila írta:
attila dezső írta:Szétszereltem az EQ5-öt. ...


Gratulálok, nagyon jól sikerült bőrözés!!!
Gondolom, az első mérés nagy ugrásai alatt piszkáltad a cuccot...

A PHD2-t milyen kamerával és milyen vezető távcsővel használod?
Vagy off-axis guider-rel?

A vezetőcsillag hasonló deklináción volt mindkét esetben?
A PHD2 paramétereinek megváltoztatása miatt sajnos nem teljesen hiteles az összehasonlítás, de így is impresszív.

(Kár, hogy a bőrözés előtti állapotban nem látni a vezetés szórásképét...)

Ha érdekel el tudom küldeni a logokat



Kösz,
MDA


Nos
MAjd visszatekerem a logfileokat. Elvileg mindkettő az M33-as vezetésből van. PErsze nem ugyanazok a parméterek, ez igaz. A szóráskép a tuning előtt az 1.5" ivmásodpercen belüli körben volt teljesen véletlenszerűen. Néha kivul is volt. Most csak a 0.25-ös körön belül.. A phd2-öt egy touptek kamerával csinálom, sima 50-es SW keresővel. Ráadásul a springloados tartóval. (aki ezt kitalálta.... )
attila dezső
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2010.01.16. 18:12

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: attila dezső » 2018.01.22. 18:24

attila dezső írta:
MAjd visszatekerem a logfileokat.


Beolvastam a logfileokat a PHD log vieerbe. Minkét esetben az m33 volt a cél, talán a vezetőcsillag is ugyanaz volt. Az első esetben persze csomót állitottam az értékeket, de nem lett jobb. ( a csúcsérték nem releváns az első esetben. valami történt a max kitérésnél.) A második esetben viszont jó a csúcsérétk. A képmentést ugyanazzal a felbontással csináltam? +-5". Azt elfelejtettem, hogy a goto ukrán gyártmány. Stepper motorokkal és vezérlővel és persze bordás szíj hajtással. (olcsóbb volt mint az SW szet, persze kézivezérlővel kb egálba lenne. Viszont az SW wifi vezérlővel kompatibilis, és mobilról vezérelhető az sw alkalmazásával. Így nem hiányzik.. )

Tuning előtt:

Phd2_tuning előtt_r.jpg


Tuning után. (Gondolom eggyértelmű :) ):

Phd2_tuning után_r.jpg
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
Imre
Hozzászólások: 1799
Csatlakozott: 2010.12.29. 14:18

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Imre » 2018.01.23. 11:32

Gratulálok a sikeres "bőrözéshez"! Ha esetleg készítettél egy vezetetlen diagramot is, arra kíváncsi lennék! Meg tudod mutatni, ha van? Vajon ott mekkorák a "csúcsok" - a vezetetthez képest? Üdv. Imre
Ne azt sorold, hogy mit, miért nem lehet, hanem főként azt, hogy mit hogyan kell tenni a cél érdekében!
attila dezső
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2010.01.16. 18:12

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: attila dezső » 2018.01.25. 09:09

Imre írta:Gratulálok a sikeres "bőrözéshez"! Ha esetleg készítettél egy vezetetlen diagramot is, arra kíváncsi lennék! Meg tudod mutatni, ha van? Vajon ott mekkorák a "csúcsok" - a vezetetthez képest? Üdv. Imre


Imre, tervben van véve, de az időjárás itt még a magyarországinál is roszabb. :) azt viszont most vettem észre, hogy a PHD2 eldobálja a pixel méretet. A második estben is ez van. Viszont visszanéztem több előző guide logot, a tuning elött unspecified beállitással ugyanugy sokkal rosszabb volt, azaz olyan mint az első diagram. Szóval kíváncsi vagyok! :) Aztán lőni akarok próbából egy legalább 900s-es vezetett lightot is. Itt van egy kivágás az M33 magjáról. Azért még ilyen nagyításnál sem látható semmi torzulás a csillagokon. Teljesen kerek formájúak!

m33_mag_cut.JPG
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
Frigyes
Hozzászólások: 366
Csatlakozott: 2016.04.02. 23:52

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Frigyes » 2018.01.25. 11:44

Sziasztok!
Felbuzdulva a sikeres EQ5 bőrözésen, kicsit félve teszem fel a kérdést :roll: :
-EQ3-2-n lehet valamit bőrözni azon kívül, hogy szétszedve áttisztítom, majd lecserélem a trutymót rendes zsírra (amit már megtettem korábban)? Köszönöm.
Üdv: Frigyes
attila dezső
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2010.01.16. 18:12

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: attila dezső » 2018.01.25. 13:37

Frigyes írta:Sziasztok!
Felbuzdulva a sikeres EQ5 bőrözésen, kicsit félve teszem fel a kérdést :roll: :
-EQ3-2-n lehet valamit bőrözni azon kívül, hogy szétszedve áttisztítom, majd lecserélem a trutymót rendes zsírra (amit már megtettem korábban)? Köszönöm.


Miért is ne? Itt: https://www.darkframeoptics.com/category/sky-watcher-service-tuning Még star adventurert is tuningolnak. Én mindenképp ajánlom. Ha csak kitakaritod, és lecseréled a zsírt, pl super-lube-ra, és kikompenzálod a holtjátékot, már nyertél. Nekem az egész művelet 4-4.5 óra volt. Ebben már benne van a felcsiszolás, és a felpolirozás (800-1200 papirral, persze csak párszor áthúzva, érzéssel. aztán polir krémekkel).
Avatar
Frigyes
Hozzászólások: 366
Csatlakozott: 2016.04.02. 23:52

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Frigyes » 2018.01.25. 14:15

Köszönöm, néztem is ezt az oldalt, de (és pont ezért tettem fel a kérdést) nincs EQ3 a palettán (vagy csak én nem találtam?). Egyelőre nincs lehetőségem feljebb lépni, ezt kell bőröznöm, amennyiben lehet. :roll:
A tisztítás és zsírzás (én lítiumos zsírt használtam) nagy javulást hozott, de nem políroztam, csiszoltam.
Eljátszottam vele én is fél napot, leginkább a holtjáték vitte az időt.
Kíváncsi lennék, hogy ebben a minőség kategóriában mit lehet még "tuningolni". :mrgreen:
Üdv: Frigyes
attila dezső
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2010.01.16. 18:12

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: attila dezső » 2018.01.25. 17:04

Frigyes írta:A tisztítás és zsírzás (én lítiumos zsírt használtam) nagy javulást hozott, de nem políroztam, csiszoltam.
Eljátszottam vele én is fél napot, leginkább a holtjáték vitte az időt.

Igazából én ezt a DVD-t rendeltem meg: http://www.deepspaceproducts.com/lxd55-75-cg-5-do-it-yourself-hypertune-dvd_8_4227_8643.html Azaz feltöltötte a srác dropboxra, és fizetés után le tudtam tölteni. Így nem volt várakozás és postaköltség amiból. Sőt, tök rugalmas volt, mert pl Paypalos fizetési lehetőség nem volt, de azt is megoldotta. :) Szóval ebben a videóban láttam, hogy felpolírozza az egymáson csúszó alkatrészeket. Ő 400-as papírral indított, de szerintem az kicsit durva. Én 800-as al és 1200-es papírral csináltam, de épp csak annyira, hogy az esztergálási nyomok tűnjenek el. Szóval nem egy nagy kaland. Persze figyelni kell hogy az egész felületet nagyjából egyenletesen polírozd. Ezt "érezni" kell :) de 800 és az 1200-es papírral már nagyon bénának kell lenni, hogy nagy asszimmetriát sikáljon bele az ember.Zsírból meg a kevesebb több. A cloudynights forumon pl azt írják, hogy egyes litium zsírok többet ártanak mint használnak. És nagyjából mindenki a Super lube-t ajánlja. Én egy 12 gr-os kiszerelést vettem, nagyjából 1500Ft, és bőven elég. Persze van egy két "elvetemült" aki valami nagyon spec zsírokra esküsznek, amiket a nagyon-nagyon márkás gyártók használnak. De ugye nem akarunk 50-100 dolcsis cuccokal bepiszkolni a jó kis SW álványunkat! :D
Avatar
Frigyes
Hozzászólások: 366
Csatlakozott: 2016.04.02. 23:52

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Frigyes » 2018.01.26. 09:09

Köszönöm az ötleteket, ennek a polírozásnak én is nekiesek, lévén a mostanság ránkosztott időjárás hagy erre bőven időt.
A zsír típusát fórum hozzászólásokból vettem (magyar, német és angol oldalak), LI 2EP, elég szélsőséges hőmérsékleti tartományban használható és szép kék színű. :lol:
Érdekes lenne megnézni nekem is PHD2-ben, hogy vezetésre mit mond a mostani állapotban, és bár van egy Toucam Pro 2-m, ami tudtommal használható vezetésre, de sajnos nincs vezető távcsövem, így ez egyelőre nem fog sikerülni. Igaz, ahogy olvasgattam a fórumokon, EQ3-mal vezetni kicsit már a "perverzió" kategóriába hajlik. :mrgreen:
Üdv: Frigyes
Válasz küldése

Vissza: “Mechanikák”