EQ Mechanikák

Kereskedelmi és saját építésű távcsőmechanikák
Sidius
Hozzászólások: 2110
Csatlakozott: 2010.06.30. 16:47

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Sidius » 2016.11.03. 17:23

Na, ennek a végkifejletére kíváncsi vagyok... :)
Nem az a kérdés, hogy tükrös vagy lencsés, hanem az, hogy jó tükrös, vagy jó lencsés.
MrYeneou
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2016.07.08. 17:30

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: MrYeneou » 2016.11.03. 18:29

Attila írta:
MrYeneou írta:... motoros meghajtással minden mozog és forog (csigaorsó, fogaskerék együtt), de nem mozdul meg sem a RA sem aDEC tengely, pedig a motor is hajt.


Ha egy csigahajtás behajtása (a csigaorsó) forog, de a kihajtása (csigakerék) nem, akkor nem kapcsolódnak a fogak, vagy a csigakerékben megcsúszik a tengely.

Más lehetőség nincs.
(Vagy rosszul írod le a problémát...)

Még egy kérdés: mit csináltál a mechanikával a működő és a nem működő állapot között?


MDA


Teljesen így igaz! Viszont amikor meghúzom a kuplungot akkor mintha nem akarna a csigaorsó és a csigakerék találkozni. Mert a hajtott rész minden egyes darabja forog, viszont a csigakerék meg sem mozdul. Amikor a kuplung laza, akkor viszont mozog a csigakerék is. Ugyanez a jelenség mind a 2 tengelyen.

Kifogytam mindenféle lehetőségből ami eszembe jutott, úgyhogy egy megoldás marad, szombaton kocsiba ülök és nem kevés kilométert megtéve felmegyek a boltba Pestre és megmutatom ott a hozzáértő szakembereknek. Ha más megoldás nincs akkor valamelyik részt cserélni kell (ami szerintem a motoros meghajtás lesz, bár az okot nem tudom még :)) Remélem szombaton okosabb leszek és ígérem meg fogom osztani itt mi volt a hiba oka. Még ha én is voltam a balfék akkor is. :)
Avatar
Attila
Hozzászólások: 3590
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:18

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Attila » 2016.11.03. 19:09

MrYeneou írta:... Viszont amikor meghúzom a kuplungot akkor mintha nem akarna a csigaorsó és a csigakerék találkozni. ...


Ha a csigaorsó kulisszája (foglalata) nem fix, hanem rugós feszítésű, akkor előfordulhat, hogy a kuplung meghúzásával egyszer s mind el is távolítod (a rugó ellenében) a kulisszát, és vele együtt a csigaorsót a csigakeréktől, és valamilyen mechanikai konstrukciós hiba miatt (a kínai szaroknál ez az alap...) a hajtómű ebben a pozíciójában meg is szorul. Ezáltal a csigaorsó menetei a "levegőben forognak".
Azután amikor kilazítod a kuplungot, a kulissza visszarugózik a rendes helyére, és megint minden működik simán.

Ezt még ellenőrizd, szerintem.


MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
Avatar
Tom
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2011.07.26. 10:39

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Tom » 2016.11.11. 09:54

Bár nem közvetlenül ide tartozik a téma, de nemrég itt merült fel, hogy autóakkut ajánlott valaki az állvány mozgatásához és egyéb kiegészítők üzemeltetéséhez.
Elgondolkodtam ezen. Nekem a legnagyobb gondot a laptop üzemeltetése okozza, amit bolygófotózásra használok.
Nem lehet ezt megoldani valahogy, hogy egy ilyen akkuról kapja a tápot?
Valahol azt olvastam, hogy elég érzékeny a laptop a tápfeszültségre. Azt találtam ki, hogy autóakku+inverter+laptop. Így a laptop töltője majd kezeli a feszültséget. De utánaolvasva az inverternek kiderült, hogy igazából az a megfelelő, ami tényleges szinuszfeszültséget ad ki, mert az úgynevezett módosított szinuszos inverterek kimenő feszültsége tönkreteheti a laptop tápját, mivel az nem kvázi szinuszra van tervezve.
A kérdés persze azért merült fel, mert a két inverter típus között jelentős az árkülönbség.

Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata vagy ötlete?
Magyarán arra szeretnék egy megfizethető megoldást találni, hogy autóakksiról hogy tudnám biztonsággal üzemeltetni az állvány és a laptopot.
Sidius
Hozzászólások: 2110
Csatlakozott: 2010.06.30. 16:47

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Sidius » 2016.11.11. 17:13

Nekem gyerekkoromban az első hobbim az elektronika volt. Ma sem hagytam abba, (Jézusom-30 éve) de a csillagászat az első.
A kvázi szinusz négyszögjelet takar amennyire tudom, ez első közelítésben kizárólag a kalickás (Tesla) motornak nem oké, egyébként utolsó értesüléseim szerint a laptop tápja le tudja kezelni, és a kapcsolóüzemű tápok is lekezelik.
Nem az a kérdés, hogy tükrös vagy lencsés, hanem az, hogy jó tükrös, vagy jó lencsés.
Avatar
Frigyes
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2016.04.02. 23:52

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Frigyes » 2016.11.11. 19:34

Tom írta:Nekem a legnagyobb gondot a laptop üzemeltetése okozza, amit bolygófotózásra használok.
Nem lehet ezt megoldani valahogy, hogy egy ilyen akkuról kapja a tápot?

Szia!
Vannak kimondottan autós laptop töltők, amik a szivargyújtóra csatlakozva töltik a gépet. Ebay-en 20 USD körül van típusfüggetlen ("univerzális") és típusfüggő is. http://www.ebay.com/bhp/laptop-car-charger
Ilyen nem lenne jó?
Frigyes
Üdv: Frigyes
tordaitom
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.09.16. 02:43

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: tordaitom » 2016.11.11. 22:03

Az olcsóbb inverterek kimenő feszültségalakja négyszögjel (pontosabban nem tisztán négyszögjel, hanem a nullátmenetek környékén késleltetéssel megoldott lépcsős négyszögjel), a drágább invertereknél van csak színusz.

A hirtelen fel- és lefutású jel megfelelő a kapcsolóüzemű tápoknak, hiszen ezeknél a hálózati feszültség egyenirányításával kezdődik a feszültségátalakítás, itt pedig nincs jelentősége a jelalaknak. Ellenben a transzformátoroknál más a helyzet, az összes transzformátorral működő készüléknek nem tesz jót a másodpercenként százszor történő hirtelen feszültségváltozás, ekkor nem is tudják azt a teljesítményt produkálni, ami a színuszos üzemnél tudnak, amellett, hogy a melegedés is fokozottabb.

Összegezve: a noteszgép tápjának bármilyen inverter megfelel, a régi transzformátoros készülékeknél kell csak aggodalmaskodni.
Avatar
Tom
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2011.07.26. 10:39

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Tom » 2016.11.12. 08:56

Köszönöm a válaszokat. Ezek szerint működőképes a rendszer négyszögjeles inverterrel is.

Közben azon agyaltam, hogy mennyire szükséges bele ez a lépcső. Van e értelme átalakítani az egyenáramot váltóra majd vissza. Így leírva feleslegesnek tűnik.
Avatar
Attila
Hozzászólások: 3590
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:18

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Attila » 2016.11.12. 09:22

Tom írta:... Így leírva feleslegesnek tűnik.


Kimondva is felesleges... :lol:
Az inverter csak oda szükséges, ami csak váltóról képes üzemelni.

MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
boom
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2016.08.03. 17:45

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: boom » 2016.11.18. 20:03

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Eq2 mechanikám van és az óratengely finommozgatója tekerés közben elindul,egy fordulat után mintha ugrana egyet a tubus visszafordul (amit haladt haladt ezalatt az egy fordulat alatt).
Lehet túltekertem a másik irányba?
A rögzítőcsavar rendesen tart tehát nem a kar forog el.Illetve a kar másik felén a csavar ami tartja ezt a finommozgatót kitekeredett,de azt visszacsavartam és igy sem jó..
Valakinek van valami ötlete?Szedjem szét ezt a részt és próbáljam újrarakni?
Válasz küldése

Vissza: “Mechanikák”