EQ Mechanikák
Re: EQ Mechanikák
Azt meghúztam!Elméletben minden jó de mégsem!Mintha a mechanika tengelyek beragadtak volna!Eddig működött!
Re: EQ Mechanikák
Tisztelt Amatőrcsillagászok!
A problémám még mindig fenn áll! Van egy EQ5 mechanikám, amire felszereltem egy kétmotoros vezérlést! Az első egy két alkalommal minden működött, de most valamiért nem. Kézi vezérléssel hajtom a mechanika tengelyeket nincs semmi probléma, simán mozog). Viszont amikor a dörzskuplungot megtekerem, a két fogaskerék működik és még erő is van benne ami hajtja a szerkezetet, ja és persze hajtja is a fogaskereket, de a fránya tengelyek meg sem mozdulnak.
A héten többször újra összeraktam mindent, hátha valami ilyen probléma lehet, de semmi. Mondom minden jól működik, a fogaskerekek forognak és meghajtják a két tengely finommozgatóját, mert azok forognak körbe és a két tengely meg sem mozdul. De ha kézzel csavarom akkor meg szinte két ujjal forgatható mindkét tengely, terhelten és terheletlenül is.
Szerintetek mi lehet a probléma??? Már mindent próbáltam de nem akar sikerülni és emiatt nagyon elkeseredtem!
A problémám még mindig fenn áll! Van egy EQ5 mechanikám, amire felszereltem egy kétmotoros vezérlést! Az első egy két alkalommal minden működött, de most valamiért nem. Kézi vezérléssel hajtom a mechanika tengelyeket nincs semmi probléma, simán mozog). Viszont amikor a dörzskuplungot megtekerem, a két fogaskerék működik és még erő is van benne ami hajtja a szerkezetet, ja és persze hajtja is a fogaskereket, de a fránya tengelyek meg sem mozdulnak.
A héten többször újra összeraktam mindent, hátha valami ilyen probléma lehet, de semmi. Mondom minden jól működik, a fogaskerekek forognak és meghajtják a két tengely finommozgatóját, mert azok forognak körbe és a két tengely meg sem mozdul. De ha kézzel csavarom akkor meg szinte két ujjal forgatható mindkét tengely, terhelten és terheletlenül is.
Szerintetek mi lehet a probléma??? Már mindent próbáltam de nem akar sikerülni és emiatt nagyon elkeseredtem!
Re: EQ Mechanikák
MrYeneou írta:... Szerintetek mi lehet a probléma??? Már mindent próbáltam de nem akar sikerülni és emiatt nagyon elkeseredtem!
A "távjavítás" nem egyszerű, így csak találgatni tudok...: a meghajtó réz fogaskerekek rögzítő hernyócsavarjai (amikkel a tengelyhez rögzíted őket) meg vannak húzva?
MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
Re: EQ Mechanikák
Attila írta:MrYeneou írta:... Szerintetek mi lehet a probléma??? Már mindent próbáltam de nem akar sikerülni és emiatt nagyon elkeseredtem!
A "távjavítás" nem egyszerű, így csak találgatni tudok...: a meghajtó réz fogaskerekek rögzítő hernyócsavarjai (amikkel a tengelyhez rögzíted őket) meg vannak húzva?
MDA
Igen! Ha megfogom a fogaskereket érzem, hogy erősen húz. Valamint a finommozgatón is megvan szorítva mindkét tengelyen.
Re: EQ Mechanikák
MrYeneou írta:Igen! Ha megfogom a fogaskereket érzem, hogy erősen húz. Valamint a finommozgatón is megvan szorítva mindkét tengelyen.
Persze, hogy "erősen húz", hiszen az alsó, a motor-tengelyen lévő fogaskerék forgatja.
Nem ez a kérdés, hanem az, hogy ezt a nyomatékot továbbítja-e a csigaorsóra.
Tehát a felső fogaskereket a csigaorsóhoz rögzítő hernyócsavarokról beszélek.
MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
Re: EQ Mechanikák
Attila írta:MrYeneou írta:Igen! Ha megfogom a fogaskereket érzem, hogy erősen húz. Valamint a finommozgatón is megvan szorítva mindkét tengelyen.
Persze, hogy "erősen húz", hiszen az alsó, a motor-tengelyen lévő fogaskerék forgatja.
Nem ez a kérdés, hanem az, hogy ezt a nyomatékot továbbítja-e a csigaorsóra.
Tehát a felső fogaskereket a csigaorsóhoz rögzítő hernyócsavarokról beszélek.
MDA
Igen továbbítja, mert az egész forog csigaorsóstól és mindenestől és elvileg ha a kuplung be van csavarva akkor kézzel nem tudom megmozdítani, amiből látszik, hogy van áttétel a két fogaskerék között. De véletlenül sem akar megmozdulni a tengely, de a csigaorsó forog körbe. Ha kézzel csavarom a csigaorsót, akkor viszont mozog a mechanika tengelymentén. Na ez nekem a paranormális tevékenység ebben a rendszerben!
- Vizi Péter
- Hozzászólások: 2647
- Csatlakozott: 2009.10.12. 17:59
Re: EQ Mechanikák
Akkor valamelyik továbbító fogaskerék megforog.
Re: EQ Mechanikák
MrYeneou írta:Igen továbbítja, mert az egész forog csigaorsóstól és mindenestől és elvileg ha a kuplung be van csavarva akkor kézzel nem tudom megmozdítani, amiből látszik, hogy van áttétel a két fogaskerék között. De véletlenül sem akar megmozdulni a tengely, de a csigaorsó forog körbe. Ha kézzel csavarom a csigaorsót, akkor viszont mozog a mechanika tengelymentén. Na ez nekem a paranormális tevékenység ebben a rendszerben!
Akkor még egyszer.
Nézzük a hajtásláncot - az egyszerűség kedvéért - hátulról visszafelé:
1. A rekta tengelyt a csigakerék forgatja - ez a kapcsolat rendben van, mert kézzel működik, azt írtad.
2. A csigakereket a csigaorsó forgatja - ez is rendben lévőnek tűnik, szintén a fenti okok miatt.
3. A csigaorsó tengelyére van felszerelve (rádugva) a meghajtott réz fogaskerék, és fölötte a kézi forgató kuplungja.
3/a. Kézzel forgatható a csigaorsó a kuplung meghúzása után, tehát az az ág szintén rendben van.
3/b. A motor-tengelyen lévő réz fogaskerék viszont hiába forgatja a fenti, hajtott fogaskereket, a forgó mozgás nem megy át a csigatengelyre. (Bár azt írtad, hogy: "az egész forog csigaorsóstól és mindenestől", de ezt nem hiszem. Ellenőrizd, lécci, alaposabban, hogy valóban forog-e a csigaorsó a motoros üzemmódban! Szerintem csak a kézi tárcsa forgatja a csigaorsót.)
MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
Re: EQ Mechanikák
Akkor még egyszer.
Nézzük a hajtásláncot - az egyszerűség kedvéért - hátulról visszafelé:
1. A rekta tengelyt a csigakerék forgatja - ez a kapcsolat rendben van, mert kézzel működik, azt írtad.
2. A csigakereket a csigaorsó forgatja - ez is rendben lévőnek tűnik, szintén a fenti okok miatt.
3. A csigaorsó tengelyére van felszerelve (rádugva) a meghajtott réz fogaskerék, és fölötte a kézi forgató kuplungja.
3/a. Kézzel forgatható a csigaorsó a kuplung meghúzása után, tehát az az ág szintén rendben van.
3/b. A motor-tengelyen lévő réz fogaskerék viszont hiába forgatja a fenti, hajtott fogaskereket, a forgó mozgás nem megy át a csigatengelyre. (Bár azt írtad, hogy: "az egész forog csigaorsóstól és mindenestől", de ezt nem hiszem. Ellenőrizd, lécci, alaposabban, hogy valóban forog-e a csigaorsó a motoros üzemmódban! Szerintem csak a kézi tárcsa forgatja a csigaorsót.)
MDA[/quote]
Az első két pont teljesen rendben, viszont a 3. pont b alpontja a motor-tengelyen lévő réz fogaskerék megforgatja a (rádugott) réz fogaskereket és tényleg mozog az egész minden csigaorsóstól (a nagy fekete műanyag gomb is forog, meg a csigaorsó másik vége is forog, tehát minden forog aminek kell. De meg sem mozdítja konkrétan sem a DEC sem a RA tengely egyik motor sem. Mert ha az egyik nem mozogna még azt mondanám valami beragadt, de így hogy semelyik sem ez már gyanús.
A 3. a pont viszont, ha a kuplungot meghúzom akkor nem tudom kézzel forgatni a csigaorsót. Akkor kézzel egyáltalán nem tudom mozgatni. Ha tudnám akkor a hernyócsavar lenne a hibás.
Összegezve: minden mozog, forog ahogy kell, minden működik ahogy kell kézi üzemmódban, viszont motoros meghajtással minden mozog és forog (csigaorsó, fogaskerék együtt), de nem mozdul meg sem a RA sem aDEC tengely, pedig a motor is hajt.
Nézzük a hajtásláncot - az egyszerűség kedvéért - hátulról visszafelé:
1. A rekta tengelyt a csigakerék forgatja - ez a kapcsolat rendben van, mert kézzel működik, azt írtad.
2. A csigakereket a csigaorsó forgatja - ez is rendben lévőnek tűnik, szintén a fenti okok miatt.
3. A csigaorsó tengelyére van felszerelve (rádugva) a meghajtott réz fogaskerék, és fölötte a kézi forgató kuplungja.
3/a. Kézzel forgatható a csigaorsó a kuplung meghúzása után, tehát az az ág szintén rendben van.
3/b. A motor-tengelyen lévő réz fogaskerék viszont hiába forgatja a fenti, hajtott fogaskereket, a forgó mozgás nem megy át a csigatengelyre. (Bár azt írtad, hogy: "az egész forog csigaorsóstól és mindenestől", de ezt nem hiszem. Ellenőrizd, lécci, alaposabban, hogy valóban forog-e a csigaorsó a motoros üzemmódban! Szerintem csak a kézi tárcsa forgatja a csigaorsót.)
MDA[/quote]
Az első két pont teljesen rendben, viszont a 3. pont b alpontja a motor-tengelyen lévő réz fogaskerék megforgatja a (rádugott) réz fogaskereket és tényleg mozog az egész minden csigaorsóstól (a nagy fekete műanyag gomb is forog, meg a csigaorsó másik vége is forog, tehát minden forog aminek kell. De meg sem mozdítja konkrétan sem a DEC sem a RA tengely egyik motor sem. Mert ha az egyik nem mozogna még azt mondanám valami beragadt, de így hogy semelyik sem ez már gyanús.
A 3. a pont viszont, ha a kuplungot meghúzom akkor nem tudom kézzel forgatni a csigaorsót. Akkor kézzel egyáltalán nem tudom mozgatni. Ha tudnám akkor a hernyócsavar lenne a hibás.
Összegezve: minden mozog, forog ahogy kell, minden működik ahogy kell kézi üzemmódban, viszont motoros meghajtással minden mozog és forog (csigaorsó, fogaskerék együtt), de nem mozdul meg sem a RA sem aDEC tengely, pedig a motor is hajt.
Re: EQ Mechanikák
MrYeneou írta:... motoros meghajtással minden mozog és forog (csigaorsó, fogaskerék együtt), de nem mozdul meg sem a RA sem aDEC tengely, pedig a motor is hajt.
Ha egy csigahajtás behajtása (a csigaorsó) forog, de a kihajtása (csigakerék) nem, akkor nem kapcsolódnak a fogak, vagy a csigakerékben megcsúszik a tengely.
Más lehetőség nincs.
(Vagy rosszul írod le a problémát...)
Még egy kérdés: mit csináltál a mechanikával a működő és a nem működő állapot között?
MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...