EQ Mechanikák

Kereskedelmi és saját építésű távcsőmechanikák
Avatar
Csillagos Pisti
Hozzászólások: 848
Csatlakozott: 2010.03.17. 20:43

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Csillagos Pisti » 2019.01.12. 16:18

Kisebb méretű ekvatoriális mechanikát is akarok majd beszerezni. Az Avant EQ-AZ cuccost nézegettem az előbb. Van valakinek ilyenje? Van benne csapágyazás valóban? ( :mrgreen: )
https://csillagokutjan.blogspot.com/
https://holdfenyarnyek.wordpress.com/
Avatar
tobe_
Hozzászólások: 1773
Csatlakozott: 2013.01.02. 00:10

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: tobe_ » 2019.01.12. 16:39

Milyen csapágyra gondolsz ? Azt írja, hogy van benne csapágy, de ha van egy tengely és egy furatban forog, azt is lehet csapágynak nevezni, kérdés hogy ebben mi is van ?

https://www.youtube.com/watch?v=wkVergOxt_E

Nézelődni azt lehet sok helyen, én legutóbb itt jártam nézegetni mechanikákat.

https://optcorp.com/products/astro-phys ... e-encoders
Avatar
.géza
Hozzászólások: 403
Csatlakozott: 2018.07.10. 15:15

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: .géza » 2019.01.12. 19:10

Van AVANT AZ-EQm. A SW 70/500 szereti, a SW 110/500 tükrössel én nem szeretem. Max ezt a kis tükröt birja el de itt már hamar berezeg, lassan hagyja abba. Csúszócsapágyas viselkedésű, "Sky Watcheres" szorul - ereszt. Két menetluka van óraműt igérne, de nincs hozzávaló a piacon. Nagy hiba. Másfél kétkilós rövid csővekhez való, tapasztalom. A csavaros (mint a tokmány) lábszoritása stabilabb az eddigi SW csőlábaknál. Ennek aluminium. Kiscsőre pld. az SW 70/500-am, szeretem. Finoman lehet pásztázni vele, mindkét módban. Szállitási hossza fej nélkül hetven centi. Óratengelyt állitgatom, hátha jobb lesz...(fotó)
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Avatar
Csillagos Pisti
Hozzászólások: 848
Csatlakozott: 2010.03.17. 20:43

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Csillagos Pisti » 2019.01.12. 19:50

.géza írta:
2019.01.12. 19:10
Van AVANT AZ-EQm. A SW 70/500 szereti, a SW 110/500 tükrössel én nem szeretem. Max ezt a kis tükröt birja el de itt már hamar berezeg, lassan hagyja abba. Csúszócsapágyas viselkedésű, "Sky Watcheres" szorul - ereszt. Két menetluka van óraműt igérne, de nincs hozzávaló a piacon. Nagy hiba. Másfél kétkilós rövid csővekhez való, tapasztalom. A csavaros (mint a tokmány) lábszoritása stabilabb az eddigi SW csőlábaknál. Ennek aluminium. Kiscsőre pld. az SW 70/500-am, szeretem. Finoman lehet pásztázni vele, mindkét módban. Szállitási hossza fej nélkül hetven centi. Óratengelyt állitgatom, hátha jobb lesz...(fotó)

Köszönöm Géza! Fontosak a személyes tapasztalatok annál, amit egy cég ígér :)
https://csillagokutjan.blogspot.com/
https://holdfenyarnyek.wordpress.com/
Avatar
Csillagos Pisti
Hozzászólások: 848
Csatlakozott: 2010.03.17. 20:43

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Csillagos Pisti » 2019.01.13. 02:01

tobe_ írta:
2019.01.12. 16:39
Milyen csapágyra gondolsz ? Azt írja, hogy van benne csapágy, de ha van egy tengely és egy furatban forog, azt is lehet csapágynak nevezni, kérdés hogy ebben mi is van ?

https://www.youtube.com/watch?v=wkVergOxt_E

Nézelődni azt lehet sok helyen, én legutóbb itt jártam nézegetni mechanikákat.

https://optcorp.com/products/astro-phys ... e-encoders


Olyasmi csapágyazásra, mint ami minimum az EQ3-ban van.
https://csillagokutjan.blogspot.com/
https://holdfenyarnyek.wordpress.com/
Avatar
pisza
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2011.01.09. 19:45

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: pisza » 2019.01.21. 13:34

Sziasztok, egy kérdésre keresnék választ, és remélem itt van néhány amatőrtárs akiknek van tapasztalata ebben a témában.

Az új Skywatcher EQ6-R nek ( vagy akár a réginek) véleményetek szerint mennyi lehet a teherbírása, csak vizuális célra.
Tarjánban láttam rárakva 30 cm-es f/5 ös Newtont is, ami 23 kg. Nem mentem oda lökdösgetni, így hát fogalmam sincs mennyi idő alatt csillapodna le.
Nem a gyári három lábra lenne a fej rakva, hanem 140 mm-es vastagfalu csőre lebetonozva.
A tubus 18 kg, de aránylag hosszú (160 cm). A tömegközéppont pontosan a tubus fele, a kiegyensúlyozással nincs gond, a fékeket nem terhelné. A csigakerekekre sem jutna felesleges holt teher, max a csapágyaknak kellene többet elvinni.

Köszönöm:
Tisza Csaba
Avatar
Attila
Hozzászólások: 2572
Csatlakozott: 2009.09.07. 10:18

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Attila » 2019.01.21. 15:37

pisza írta:
2019.01.21. 13:34
... Nem a gyári három lábra lenne a fej rakva, hanem 140 mm-es vastagfalu csőre lebetonozva.
A tubus 18 kg, de aránylag hosszú (160 cm). ...
A láb a lényeg; ahogy írod, úgy teljesen jó még nagyobb cuccokhoz is - főleg vizuális megfigyelésekhez.
Szerintem maga a tengelykereszt simán megtart 20-30kg-os tömeget is, legfeljebb a goto és slewing mozgásokat kell kicsit finomabban indítani és megállítani (ha a vezérlőn ez beállítható), főleg, ha hosszú a kukker.

MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
Avatar
pisza
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2011.01.09. 19:45

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: pisza » 2019.01.21. 15:50

Köszönöm a gyors választ. Ha kész lesz a projekt beszámolok róla.
Üdv
Csaba
Avatar
pisza
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2011.01.09. 19:45

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: pisza » 2019.01.21. 16:00

Köszönöm a gyors választ. Ha kész lesz a projekt beszámolok róla.
Üdv
Csaba
Végh Zoli
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2009.09.15. 21:02

Re: EQ Mechanikák

Hozzászólás Szerző: Végh Zoli » 2019.01.21. 23:20

Attila írta:
2019.01.21. 15:37
pisza írta:
2019.01.21. 13:34
... Nem a gyári három lábra lenne a fej rakva, hanem 140 mm-es vastagfalu csőre lebetonozva.
A tubus 18 kg, de aránylag hosszú (160 cm). ...
A láb a lényeg; ahogy írod, úgy teljesen jó még nagyobb cuccokhoz is - főleg vizuális megfigyelésekhez.
Szerintem maga a tengelykereszt simán megtart 20-30kg-os tömeget is, legfeljebb a goto és slewing mozgásokat kell kicsit finomabban indítani és megállítani (ha a vezérlőn ez beállítható), főleg, ha hosszú a kukker.

MDA

Hmmm... ez komoly ? Én eddig nem mertem rátenni az EQ6PRO-ra a 300/1500-as flex newtont .
Válasz küldése

Vissza: “Mechanikák”