Oldal: 144 / 185

Re: Tanácskérés

Elküldve: 2020.04.28. 20:45
Szerző: Attila
Ankalimon írta:
2020.04.28. 18:00
... Az a gond, hogy az általam ismert igazán sötét éggel rendelkező helyekre az utolsó 1-2 kilométeren csak nagyon vacak minőségű földutakon lehet eljutni. Félek, hogy nem csak a távcső kollimációja szállna el, hanem a mechanika is szétrázódna egy ilyen lengéscsillapítás nélküli könnyű utánfutón. :(
A te autóddal nem lehet lassan menni földúton? ;)

Egyébként kilazított tengelyekkel, a tubus szállítás közbeni pozícióját pl. hevederekkel rögzítve semmi baja nem lehet a mechanikának.
Így szállítva ugyanis a csiga-hajtóművek nem kapnak semmilyen terhelést, a tengely-csapágyaknak pedig simán bírniuk kell a fellépő tömegerőket. Amelyik nem bírja, az egyébként is kuka...


MDA

Re: Tanácskérés

Elküldve: 2020.04.28. 20:59
Szerző: Maczó András
Attila írta:
2020.04.28. 20:45

Egyébként kilazított tengelyekkel, a tubus szállítás közbeni pozícióját pl. hevederekkel rögzítve semmi baja nem lehet a mechanikának.
MDA
Kivéve, ha egy EQ3 az a mechanika, ami kilazítva képes szétrázódni. Bemutató előtt nagy élmény volt:)

Persze ki tenne egy utánfutós obszervatóriumra EQ3-at???

Re: Tanácskérés

Elküldve: 2020.04.28. 21:07
Szerző: Attila
Maczó András írta:
2020.04.28. 20:59
Kivéve, ha egy EQ3 az a mechanika, ami kilazítva képes szétrázódni. Bemutató előtt nagy élmény volt:)

Persze ki tenne egy utánfutós obszervatóriumra EQ3-at???
Hát, igen...
Erre mit lehet mondani??? :lol:
Talán azt, amit én is mondtam: Amelyik nem bírja, az egyébként is kuka...

MDA

Re: Tanácskérés

Elküldve: 2020.04.28. 21:15
Szerző: cbo
Attila írta:
2020.04.28. 20:45
Ankalimon írta:
2020.04.28. 18:00
... Az a gond, hogy az általam ismert igazán sötét éggel rendelkező helyekre az utolsó 1-2 kilométeren csak nagyon vacak minőségű földutakon lehet eljutni. Félek, hogy nem csak a távcső kollimációja szállna el, hanem a mechanika is szétrázódna egy ilyen lengéscsillapítás nélküli könnyű utánfutón. :(
A te autóddal nem lehet lassan menni földúton? ;)

Egyébként kilazított tengelyekkel, a tubus szállítás közbeni pozícióját pl. hevederekkel rögzítve semmi baja nem lehet a mechanikának.
Így szállítva ugyanis a csiga-hajtóművek nem kapnak semmilyen terhelést, a tengely-csapágyaknak pedig simán bírniuk kell a fellépő tömegerőket. Amelyik nem bírja, az egyébként is kuka...


MDA
Egy Newton tubus szetrazodik fullra egy laprugos utanfuton szallitva. Furgonnal viszem en is a cuccot terepre de rohadtul kiparnazom a tubust.

Re: Tanácskérés

Elküldve: 2020.04.28. 21:28
Szerző: D.Laci
cbo írta:
2020.04.28. 21:15
Attila írta:
2020.04.28. 20:45
Ankalimon írta:
2020.04.28. 18:00
... Az a gond, hogy az általam ismert igazán sötét éggel rendelkező helyekre az utolsó 1-2 kilométeren csak nagyon vacak minőségű földutakon lehet eljutni. Félek, hogy nem csak a távcső kollimációja szállna el, hanem a mechanika is szétrázódna egy ilyen lengéscsillapítás nélküli könnyű utánfutón. :(
A te autóddal nem lehet lassan menni földúton? ;)

Egyébként kilazított tengelyekkel, a tubus szállítás közbeni pozícióját pl. hevederekkel rögzítve semmi baja nem lehet a mechanikának.
Így szállítva ugyanis a csiga-hajtóművek nem kapnak semmilyen terhelést, a tengely-csapágyaknak pedig simán bírniuk kell a fellépő tömegerőket. Amelyik nem bírja, az egyébként is kuka...


MDA
Egy Newton tubus szetrazodik fullra egy laprugos utanfuton szallitva. Furgonnal viszem en is a cuccot terepre de rohadtul kiparnazom a tubust.
Csatlakozva, én a tükrös távcsövet a csomagtartóban viszem, van egy nagy felületű nejlon (nylon kinek hogy tetszik) fóliám amalyen kb. 4x2cm-es léghólyagok vannak és erre fektetem fel azt a 10cm vastag szivacsot, amire a távcsövet teszem. A lencsés távcsövet saját alukofferében a hátsó ülésen, előtte a lábnál pedig a mechanikát helyezem el.
Ez így bevált.

D.Laci

Re: Tanácskérés

Elküldve: 2020.04.29. 08:17
Szerző: Lovász András
Én csak 4-5 percet utazok, a tubus a hátsó ülésen, a többi cucc a csomagtartóban. Hónapok óta nem kellett nyúlnom a kollimációs csavarokhoz. Lehet, hogy sikerült eltalálni a tükrök foglalását?... :roll:

Re: Tanácskérés

Elküldve: 2020.05.02. 22:18
Szerző: LV426
Kedves olvasók! Az lenne a kérdésem hogy rendelt e már innen a fórum tagok közül valaki az astroshop.eu nevű weboldalról ? Ha igen akkor legyen olyan kedves írjon egy privát üzenetet mert szükségem lenne némi tanácsra. Köszönöm előre is.

Re: Tanácskérés

Elküldve: 2020.05.02. 23:21
Szerző: adam.gali
LV426 írta:
2020.05.02. 22:18
Kedves olvasók! Az lenne a kérdésem hogy rendelt e már innen a fórum tagok közül valaki az astroshop.eu nevű weboldalról ? Ha igen akkor legyen olyan kedves írjon egy privát üzenetet mert szükségem lenne némi tanácsra. Köszönöm előre is.
Szia!

Én már többször rendeltem tőlük, kérdezz bátran!

Üdv.:

Gáli Ádám

Re: Tanácskérés

Elküldve: 2020.05.10. 20:42
Szerző: snake
Tiszteletem!

Beszereztem egy 127/1500 MC távcsövet. Jelenleg fotóállványon van, de ez kevéske hozzá. Ha hozzáérek mindjárt rezeg a látómező. Milyen mechanika kellene minimum alá, hogy a zoom okulár, illetve az élesség állító tekergetése közben ne mocorogjon? Mivel főleg földi célpontokra használnám, az égre csak néha néznék fel vele, ezért motoros megoldások feleslegesek. Mondjuk már a jelenlegi állvány bütykölésén is gondolkodtam.

Re: Tanácskérés

Elküldve: 2020.05.10. 21:19
Szerző: Attila
snake írta:
2020.05.10. 20:42
... Milyen mechanika kellene minimum alá, ...
Nem a mechanika a lényeg (főleg, ha nem fotózol), hanem a láb. :!:
Az felel a rezgésekért.

A pipaszár fotóállvány egy ekkora műszer alá felejtős; egy masszív csőlábas tripod sokkal jobb lehet.
A másfél méteres fókuszhoz ez pl. egy nagyon jó választás lenne a hozzávaló csőlábbal, pláne, ha főleg terresztikus célra használod, és így zenitben ritkán nézelődsz: https://www.tavcso-mikroszkop.hu/termek ... cher-giro2

De ha ez anyagilag túl van a lehetőségeiden, akkor is inkább a fej árából vegyél vissza, a láb minél erősebb maradjon.


MDA