Attila írta: ↑2019.06.25. 08:15
A fizikában nincs bűbáj...
Talán csak a mechanika fejben a motorok vezetékei vannak fordítva kihozva a csatlakozókhoz (RA és Dec felcserélve, de az is lehet, hogy a léptetőmotorok tekercsei vannak rosszul bekötve - emberek forrasztják be, akik eddig rizst termeltek...). Ellenőrizd a fejben a vezetékek bekötését a színkódok segítségével; de ha biztosra akarsz menni, ki is mérheted. Könnyű dolgod lesz, ha mindkét fej - a jó és a rossz is - még nálad van. (Csak jelöld meg, hogy melyik melyik; nehogy a jót rontsd el...
)
MDA
A bűbáj és a fizika kapcsolatával maximálisan egyetértek.
Azért rejtélyes a dolog, mert a távcső az első 2 hónapban tökéletesen működött. Aztán egyik kitelepülésről a másikra ment galyra a dolog - vagyis a hiba nem (vagy legalábbis nem közvetlenül) a gyári állapotával kapcsolatos.
Egyetlen konkrét szokatlan dolog történt közben: az utolsó működőképes estén az egyik irányban történő forgátásnál egyszer csak nem állt meg, hanem erős kattogással és rázkódással továbbment, ki kellett kapcsolni, hogy megálljon. A motort fedő műanyagfedél is kimozdult a helyéből, annyira "ugrált" forgás közben. Aztán visszakapcsolás után, újra simán működött - és ez a hiba nem jött elő újra azóta sem. Persze lehet, hogy ez csak véletlen egybeesés.
tobe_ írta: ↑2019.06.25. 11:47
Vagy lépést veszt a motor tekercszárlat miatt, vagy kontaktos, lehet sok oka, ja.
Valószínűleg nem lépést veszít, mert elég következetesen túlforog mindkét tengely a célponthoz képest. Inkább olyan, mintha egy-egy impulzusra többet lépne, mint kellene.
kazi írta: ↑2019.06.25. 11:14
Most ez nem garanciális?
De garanciális, cserélik is, csak az volt a gond, hogy nem lehetett tudni mi a hiba, mit kell cserélni - egy csomó mindent ki kellett zárni (wifi egység hibája, kézivezérlő szoftvere, majd aztán az egyes komponensek). Nyilván a boltnak is indokolnia kell a gyártó felé, ha visszaküldik majd a cuccot. Plusz az is gond volt, hogy egészen fura, a normál, egyszerű működési logikákkal ellentétes, nehezen hihető volt a hibajelenség - és én sem vagyok olyan gyakorlott, hogy ne merüljön fel újra-és-újra (bennem is), hogy én magam viszek valami szisztematikus hibát a rendszerbe...
De ezzel együtt is, nagyon segítőkészek voltak a boltban - maximális riszpekt nekik.