Mi volt ez? Meteor?

Szabadszemes jelenségek (légköri jelenségek, halók és rokonaik, éjszakai világító felhők, sarki fények stb.) észlelőinek fóruma
Lazsi
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.09.16. 22:57

Mi volt ez? Meteor?

Hozzászólás Szerző: Lazsi » 2012.09.16. 23:40

Üdvözletem!

Teljesen laikus vagyok, csak szeretek fényképezni mindenfélét, és így sikerült fényképeznem valami érdekeset.
Mivel nem tudom, kinek érdemes megmutatni, ezért keresgélve a neten találtam erre az oldalra.
Kép http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater
Ez a kép egy kinagyított részlete az 5 képből álló sorozat 4. kockájának.
A képek 2012.09.07-én este, 19:12-kor, kb. 30 másodperc intervallumban készültek egy Canon EOS 500D + 300 mm-es telezoom géppel. Ercsitől északra, nagyjából a lenyugvó nap irányában, kb 30°-ban felfelé nézve.
A képeken látható repülőgép+kondenzcsík alapján a mozgása is felbecsülhető.
A képeken látható "füst" a nyomában, illetve a 4. és 5. képeken mintha 2 darabra esett volna szét.
Lehetséges, hogy egy meteor? Vagy egy visszatérő és megsemmisülő rakéta-fokozat? Mert nem valószínű, hogy repülőgép.
Medvegy
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.10.06. 14:49

Re: Mi volt ez? Meteor?

Hozzászólás Szerző: Medvegy » 2012.09.19. 22:49

Egy háromszázas telével gyakorlatilag lehetetlen elkapni egy meterot. Ha akkora szerencséd van, hogy belemegy a képbe, akkor is egy pillanat alatt átfut a teljes látómezőn. Egy visszaeső műholdra/rakétafokozatra már több lehet az esély, azok egész lassan is tudnak esni, de én az általad leírt körülményeket figyelembe véve egy jó messze lévő repülőre tippelek, aminek az alján a lenyugvó nap fénye tükröződik. Ez elég sűrű jelenség.
Persze jó lenne látni a többi képet is, hogy milyen sebességgel megy, bár ha több képre is rákerült, akkor az annyira lassú sebességre utal, hogy mindenféle meteor/űrszemét kizárt. Marad a repülő (már csak a füst/kondenzcsík miatt is).
Lazsi
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.09.16. 22:57