Mélyég

A gömb- és nyílthalmazok, ködök, galaxisok észlelőinek fóruma
SziZso
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2012.12.03. 18:16

Mélyég

Hozzászólás Szerző: SziZso » 2012.12.03. 18:19

Sziasztok! elég kezdő vagyok észlelés terén. azt szeretném kérdezni, hogy 114/900mm-es távcsővel lehet- e mélyegezni? 25kmre lakok Pesttől, menniyre befolyásolja ez, az '"ég-vizsgálásomat"?
Avatar
Vizi Péter
Hozzászólások: 2643
Csatlakozott: 2009.10.12. 17:59

Re: Mélyég

Hozzászólás Szerző: Vizi Péter » 2012.12.03. 18:50

Üdv a fórumon!

Már hogyne lehetne! Sötét ég kell hozzá (milyen irányban vagy Budapesttől?), égboltismeret és térkép.
Mióta vagy amatőrcsillagász, miket észleltél eddig? Magyarul mekkora gyakorlatod van?
SziZso
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2012.12.03. 18:16

Re: Mélyég

Hozzászólás Szerző: SziZso » 2012.12.03. 18:54

Igazából karácsonyra lepném meg magam ezzel a távcsővel... Piliscsaba elhelyezkedése Pesthez képest 25km-re ÉNY-ra Esztergom fele. Eddig egy áruházi gagyitávcsővel nézegettem a Holdat, csillagokat. Most kezdett el foglalkoztatni adolog.
Avatar
Vizi Péter
Hozzászólások: 2643
Csatlakozott: 2009.10.12. 17:59

Re: Mélyég

Hozzászólás Szerző: Vizi Péter » 2012.12.03. 19:07

Onnan elég jó a helyzet, de azt javaslom távcsővásárlás előtt, nézz bele pár távcsőfajtába, mert az többet ér minden tanácsnál. Pl. gyere el a Polaris csillagvizsgálóba, vagy keress Csabai amatőröket. Van olyan...
m4k3r
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2012.01.22. 04:13

Re: Mélyég

Hozzászólás Szerző: m4k3r » 2012.12.04. 00:09

SziZso írta: Eddig egy áruházi gagyitávcsővel nézegettem a Holdat, csillagokat. Most kezdett el foglalkoztatni a dolog.


Meg lehet tudni milyen az a gagyi távcső?
Ajánlom figyelmedbe az alábbi könyvet:
http://makszutov.hu/termek/kisatlasz
Nagyon sokat segít és még a gagyi távcső képességeit is megsokszorozza. Nem is hinnéd mennyire nagy élmény lehet egy kettős, vagy egy vörös széncsillag megkeresése a térképek/koordináták alapján.
Nekem jelenleg 3 müszerem van: