Távcsővásárlás kezdőknek

Itt minden Téged foglalkoztató alapkérdés feltehetető, legyen az csillagászati elméleti, vagy távcsővásárlással, -használattal, vagy az égbolton való tájékozódással kapcsolatos gyakorlati kérdés!
Digo
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.09.21. 22:23

Távcsővásárlás kezdőknek

Hozzászólás Szerző: Digo » 2009.09.21. 22:39

Sziasztok!
Én teljesen kezdő vagyok, és gondolkodom távcsővásárláson. Mit tanácsoltok, milyen távcsővel érdemes kezdeni? Tudom, ez pénztől is függ, olyan 50-60ezerért milyen kapható (akár használtan is)?
Köszi, üdv!
Samuel Gorham
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2009.09.21. 14:25

Re: Távcsővásárlás kezdőknek

Hozzászólás Szerző: Samuel Gorham » 2009.09.22. 10:02

Nos én is távcsővásárlás előtt állok. Kíváncsian várom a tanácsokat!
András
Hozzászólások: 485
Csatlakozott: 2009.09.07. 20:27

Re: Távcsővásárlás kezdőknek

Hozzászólás Szerző: András » 2009.09.22. 11:01

Digo írta:Sziasztok!
Én teljesen kezdő vagyok, és gondolkodom távcsővásárláson. Mit tanácsoltok, milyen távcsővel érdemes kezdeni? Tudom, ez pénztől is függ, olyan 50-60ezerért milyen kapható (akár használtan is)?
Köszi, üdv!


Elmondom a saját véleményemet, bár ezt nem sokan szokták megfogadni, tapasztalat már fórumokról :- )
De ha most kezdeném ezt a hobbit, és kb 50-60 E Ft-om lenne, akkor ideális műszer pl egy 70/500-as refraktor lenne, rátehető egy eq1-es mechanikára és talán még jár mellé tartozékként 1-2 jól használható egyszerű okulár, sőt, lehet hogy marad még egy kis zsé, amiből vennék egy jobbfajta pl nagylátószögű oklit, vagy esetleg RA-motort. Ezt fölkapod, bárhová viheted, mobil, és rengeteg objektumot megmutat, szerintem évekre elfoglalhatja magát vele az ember. Ha esetleg ez nem, akkor egy 100-130-as newton.