EQ Mechanikák
-
- Hozzászólások: 549
- Csatlakozott: 2010.04.04. 10:40
Re: EQ Mechanikák
Tehát: kioldott állapotban a csigatengelynek a bele illeszkedő tengellyel egyszerre kell forognia, ugye?
Csakhogy most nem ez a helyzet: újra zsíroztam mindent, és a csigatengely alig akar forogni a perselyben, nem a belső tengellyel együtt forog, nem tapad hozzá.
Ha ráhúzom az anyát, akkor pedig értelemszerűen az egész fixen áll, és nem mozdul. A rögzítőcsavar csak a csigatengelyt fogja meg, a másik továbbra is szabadon fut...
Csakhogy most nem ez a helyzet: újra zsíroztam mindent, és a csigatengely alig akar forogni a perselyben, nem a belső tengellyel együtt forog, nem tapad hozzá.
Ha ráhúzom az anyát, akkor pedig értelemszerűen az egész fixen áll, és nem mozdul. A rögzítőcsavar csak a csigatengelyt fogja meg, a másik továbbra is szabadon fut...
Re: EQ Mechanikák
Nem a kuplungod tört el véletlenül? Amivel oldod/zárod a tengely szabad mozgásást.
A másik ötletem, hogy a csiga-csigakerék kapcsolatát hézagolni kell. Magyarul, pontosan be kell állítani a két tengely távolságát, különben nem megy. Ha túl kicsi, szorul, ha túl nagy, lötyög.
A másik ötletem, hogy a csiga-csigakerék kapcsolatát hézagolni kell. Magyarul, pontosan be kell állítani a két tengely távolságát, különben nem megy. Ha túl kicsi, szorul, ha túl nagy, lötyög.
-
- Hozzászólások: 549
- Csatlakozott: 2010.04.04. 10:40
Re: EQ Mechanikák
Igen, én is gondoltam ilyesmire. Mindenesetre most hogy újrakentem az alkatrészeket és újra összeraktam, nagyájból működik, csak van egy kis játéka a mechanikának a csigaorsónál. Kicsit aggaszt hogy nem tudom, mi okozta a problémát, de hátha más (is többet) tanul az esetből.
Re: EQ Mechanikák
Arpstronomer írta: Mindenesetre most hogy újrakentem az alkatrészeket és újra összeraktam, nagyájból működik, csak van egy kis játéka a mechanikának a csigaorsónál. Kicsit aggaszt hogy nem tudom, mi okozta a problémát, de hátha más (is többet) tanul az esetből.
Amúgy itt egy jó link, nemtom, ismered-e?
http://andromeda.csillagaszat.hu/zsamba ... titas.html
Olvasd végig, hátha segít.
(továbbra is gyanús a hézagolás a csigakerék és az orsó távolságában...)
-
- Hozzászólások: 549
- Csatlakozott: 2010.04.04. 10:40
Re: EQ Mechanikák
Igen, ismerem a cikket, nagyon jó írás, köszi!
Egyébként ez egy EQ5-szintű mechanika, de a cikk nagyrészt alkalmazható EQ3-ra is: az alap alkatrészek általában ugyanazok (még ha más is a gyártó), csak erősebbek, nehezebbek és csapágyazottak.
Kis kotyogás még mindig van a csigaorsónál, be kell állítanom, de gyanítom hogy más baja már nincs. Használni mindenesetre lehet.
Egyébként ez egy EQ5-szintű mechanika, de a cikk nagyrészt alkalmazható EQ3-ra is: az alap alkatrészek általában ugyanazok (még ha más is a gyártó), csak erősebbek, nehezebbek és csapágyazottak.
Kis kotyogás még mindig van a csigaorsónál, be kell állítanom, de gyanítom hogy más baja már nincs. Használni mindenesetre lehet.
Re: EQ Mechanikák
Ultrakönnyű mechanika, feltéve, hogy a kukát nem cipeled magaddal meg a kerti törpét sem, aki gondolom az egész szerkentyű védőszelleme.
Re: EQ Mechanikák
Ezen az alapon egy bicikli csomagtartójára is fel lehet pakolni egy EQ mechanikát.
Az lenne csak a mobil távcső!
Az lenne csak a mobil távcső!
-
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2011.06.25. 10:30
Re: EQ Mechanikák
Üdv
Sikerült vásárolnom használtan jó áron, egy EQ5 Goto-t (meade autostar goto) Ami elsőre tetszett, a bordás szíj hajtás, (nyilván átalakított) a periódikus hiba elkerülésére illetve csökkentésére. "Gyenge kezdés után, erős visszaesés.." mondaná egy kedves barátom. Szóval nem egy Vixen, na .. kici, óccó,... Az első próbánál kiderült, a mechanika több ponton is szorul, ezt hallani a motorok hangjából. Illetve kézzel körbeforgatva is érezni. A csigahajtást levéve, látszik az a zsírnak nevezett fekete förmedvény amit kenőanyag helyett tettek bele a távol keleten. Ezért elhatároztam, megpróbálok olyan mechanikát csinálni belőle, ami már csillagászati célra alkalmas. Ha valaki még nem döntötte el, hogy a sajátját "szétmerje, ne merje," annak bátorításként, illetve elrettentésként felteszek majd néhány fotót a szétszerelés fázisairól. Természetesen leírom a tapasztalataimat.
Sikerült vásárolnom használtan jó áron, egy EQ5 Goto-t (meade autostar goto) Ami elsőre tetszett, a bordás szíj hajtás, (nyilván átalakított) a periódikus hiba elkerülésére illetve csökkentésére. "Gyenge kezdés után, erős visszaesés.." mondaná egy kedves barátom. Szóval nem egy Vixen, na .. kici, óccó,... Az első próbánál kiderült, a mechanika több ponton is szorul, ezt hallani a motorok hangjából. Illetve kézzel körbeforgatva is érezni. A csigahajtást levéve, látszik az a zsírnak nevezett fekete förmedvény amit kenőanyag helyett tettek bele a távol keleten. Ezért elhatároztam, megpróbálok olyan mechanikát csinálni belőle, ami már csillagászati célra alkalmas. Ha valaki még nem döntötte el, hogy a sajátját "szétmerje, ne merje," annak bátorításként, illetve elrettentésként felteszek majd néhány fotót a szétszerelés fázisairól. Természetesen leírom a tapasztalataimat.
-
- Hozzászólások: 549
- Csatlakozott: 2010.04.04. 10:40
Re: EQ Mechanikák
Sziasztok,
A napokban vettem egy kétmotoros vezérlést az EQ3-amhoz, de szomorúan tapasztaltam, hogy a 8x-os csillagsebesség bizony kevés az égen való navigáláshoz, kereséshez. Nem lehet valahogy rábírni ezeket a motorokat, hogy gyorsabban szedjék a lábukat? Akár 32x-essel is.
Mindenképp másik kézivezérlő kell ehhez?
Köszi.
A napokban vettem egy kétmotoros vezérlést az EQ3-amhoz, de szomorúan tapasztaltam, hogy a 8x-os csillagsebesség bizony kevés az égen való navigáláshoz, kereséshez. Nem lehet valahogy rábírni ezeket a motorokat, hogy gyorsabban szedjék a lábukat? Akár 32x-essel is.
Mindenképp másik kézivezérlő kell ehhez?
Köszi.