Hát pesze, hogy nem. Ezt nem is írtam.
Feldolgozás nélküli, nyers képek összehasonlításáról írtam; ott a monitorok 3x8bit-es korlátja miatt nincs jelentősége, hogy a forrás hány bites volt (persze, csak ha nagyobb, mint 3x8bit...).
Ez már összetettebb kérdés, szerintem.
A sötétzajnak szerintem tök mindegy, hogy hány bitre szabdalod fel a kiolvasott hasznos és sötétzaj (termikus) elektronokat.
A kiolvasási zaj (kvantálási vagy "digitális" zaj) viszont nyilván különbözik egy 8 és egy 14bit-es AD átalakító esetén (ha jól sejtem, nagyobb felbontás esetén talán kisebb?), míg a bias (analóg erősítő saját zaja) az ADU értékét növeli (de legalább konstans módon), függetlenül az utána következő AD átalakító bit-rátájától.
A jel/zaj viszonyra csupán a színmélység - a fentiek szerint - úgy gondolom, nincs jelentős hatással. Ámbár egy 14bit-es AD átalakító hőtermelése különbözhet egy 8bit-estől...
Szóval nem vagyok biztos benne, hogy melyik a zajosabb, főleg nem, hogy "sokkal"-e, és ez egy feldogozás (pl. élesítés) során mit jelent...
Az biztos, ha hozzá kell nyúlni a képhez, akkor egy nagyobb színmélységű kép esetén nagyobbak a lehetőségek (most már azt is értem, hogy miért), de abban is biztos vagyok, hogy a lineáris skálázású, "eredeti" 14 bit-es RAW képet egy-az-egyben megjelenítve a 8 bit-es monitoron semmilyen minőségi többletet nem mutat egy legalább 3x8bit-es kamerához képest.
MDA