EQ Mechanikák
Re: EQ Mechanikák
Mi a helyzet a Stabival? Legutóbbi információim szerint, ha helyesek, készült belőle néhány. Vannak itt a fórumon, akik vele észlelnek? Vezérlés, vezetés van hozzá? Lehet belőle rendelni? (Én nem fogok, a fejben a kis kínaival elleszek... ha muszáj.)
- Vizi Péter
- Hozzászólások: 2652
- Csatlakozott: 2009.10.12. 17:59
Re: EQ Mechanikák
A Stabi-projekt kicsit pihent (van belőle működő tesztpéldány), helyette EQ7-et csináltunk, az Tarjánban ott lesz, úgy néz ki.
Re: EQ Mechanikák
Erről jut eszembe: van már valakinek kis hazánkban EQ8-as mechája?
MDA
MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...
Re: EQ Mechanikák
EQ5 goto
Nem tudom, volt-e téma, de azért felteszem a tapasztalataimat ide. Hátha valaki hasnolóval találkozik, és akkor van mihez nyúlni.
A minap észlelés közben olyan hangok jöttek a mechanikából, mint ha egy marék kavicsot szórnánk egy jó kis konyhai turmixgépbe. Persze, rögtön kikapcsoltam. Tegnap némi bátorságot összeszedve szétkaptam, kipucoltam, átzsíroztam és a következőre jutottam:
1. A Mechanika szétszerelése, kipucolása újrazsírozása és újra összeszerelése igényel némi gépészeti alapismereteket. Nem vészes, de aki még nem tudja, mi a hernyócsavar, ne álljon neki.
A fórum elején van egy nagyon jó link, ahol lépésről lépésre elmagyarázzák, mit hová meg hogyan.
(köszönet érte Leventének)
2. A mechanika elég "egyszerű". A gyári zsír meggymagnyi kőkemény csomókba áll ösze. Ha nem volna ilyen "kalasnyikovi egyserűséggel" kitalálva és összerakva, már rég a kukában lenne.
3. Kevesen írnak róla, de az EQ5 goto-nál van egy probléma, részben tervezés, részben összeszerelési hibalehetőség. Végül ez lett ugyanis nálam a hiba ok. Ez pedig nem más, mint a hajtómotorok rögzítése a csigához.
Itt két hibalehetősége van. Maga a motor blokk tartalmaz egy fogaskerekes lassító-áthatjtást. Ezt is szétkaptam, átzsíroztam. Összeszereléskor vigyázni kellett, hogy a pici modullal rendelkező fogaskerekeket megfelelő hézaggal rögzítsem. Ez 3 csavarral történik, amik elliptikus pályán mozognak. Ha nagyon összenyomom szorul, ha távol vannak, megugrik. A másik probléma, hogy mind a dekli mind a rekta részben a motorokat egyetlen süllyeszetett fejű (imbusz kulccsal oldható) csavarral rögzítették a mechanikához, ami szintén elliptikus pályán, minden megvezetés nélkül "fityeg". A rektában még csak-csak van a motor blokknak egy fészke, de az egy öntött alkatrészen egy felöntés, szóval nem túl pontos, míg a dekli tengelyen nincs semmi, ami pozícionálná a motor blokkot a csiga házához képest. Arra jutottam, hogy ha a motor blokk finoman felfekszik a csiga házára, akkor úgy kb jó. De ha ez a pozícionálás elmászik (pl. a csavar meghúzásánál) akkor jön a marék kavics a turmixgépben hang. Elkezdik a fogaskerekek egymást darálni.
4. A DC motorokat is szétszedtem, de azt a jövőben nem fogom, mert nagyon szép, teljesen zárt kis csapágyakon forog a tengely, kosz vagy kopás nem volt benne.
Végezetül 3 óra munkával szépen rendberaktam a machanikát, most nagyon szépen dolgoznak a tengelyek.
Viszont elektromos hibát is tapasztaltam. A DIN dugós (hifi berkekben Tuchel) kábel, ami a DEC out-ból megy a DEC in-be ( a két motor között) vezetéke elszakad a dugóban. Tudja valaki, hogy mi a kábel kiosztás ezekben a dugókban? Meg tudnám forrasztani, de nem tudom, melyik színű kábel hová megy. Aki tudja, plíz help.
Csatoltam egy képet a motoron lévő lassító áthajtás mechanikájáról, meg a csavarok is látszanak, amik pozícionálják a motort a bronz fogaskerekekhez. A bronz kerekek úgy kell kivenni, hoyg oldalt két hernyó csavart meglazítunk, és felfelé kihúzzuk, a kerekek irányába.
Nem tudom, volt-e téma, de azért felteszem a tapasztalataimat ide. Hátha valaki hasnolóval találkozik, és akkor van mihez nyúlni.
A minap észlelés közben olyan hangok jöttek a mechanikából, mint ha egy marék kavicsot szórnánk egy jó kis konyhai turmixgépbe. Persze, rögtön kikapcsoltam. Tegnap némi bátorságot összeszedve szétkaptam, kipucoltam, átzsíroztam és a következőre jutottam:
1. A Mechanika szétszerelése, kipucolása újrazsírozása és újra összeszerelése igényel némi gépészeti alapismereteket. Nem vészes, de aki még nem tudja, mi a hernyócsavar, ne álljon neki.
A fórum elején van egy nagyon jó link, ahol lépésről lépésre elmagyarázzák, mit hová meg hogyan.
(köszönet érte Leventének)
2. A mechanika elég "egyszerű". A gyári zsír meggymagnyi kőkemény csomókba áll ösze. Ha nem volna ilyen "kalasnyikovi egyserűséggel" kitalálva és összerakva, már rég a kukában lenne.
3. Kevesen írnak róla, de az EQ5 goto-nál van egy probléma, részben tervezés, részben összeszerelési hibalehetőség. Végül ez lett ugyanis nálam a hiba ok. Ez pedig nem más, mint a hajtómotorok rögzítése a csigához.
Itt két hibalehetősége van. Maga a motor blokk tartalmaz egy fogaskerekes lassító-áthatjtást. Ezt is szétkaptam, átzsíroztam. Összeszereléskor vigyázni kellett, hogy a pici modullal rendelkező fogaskerekeket megfelelő hézaggal rögzítsem. Ez 3 csavarral történik, amik elliptikus pályán mozognak. Ha nagyon összenyomom szorul, ha távol vannak, megugrik. A másik probléma, hogy mind a dekli mind a rekta részben a motorokat egyetlen süllyeszetett fejű (imbusz kulccsal oldható) csavarral rögzítették a mechanikához, ami szintén elliptikus pályán, minden megvezetés nélkül "fityeg". A rektában még csak-csak van a motor blokknak egy fészke, de az egy öntött alkatrészen egy felöntés, szóval nem túl pontos, míg a dekli tengelyen nincs semmi, ami pozícionálná a motor blokkot a csiga házához képest. Arra jutottam, hogy ha a motor blokk finoman felfekszik a csiga házára, akkor úgy kb jó. De ha ez a pozícionálás elmászik (pl. a csavar meghúzásánál) akkor jön a marék kavics a turmixgépben hang. Elkezdik a fogaskerekek egymást darálni.
4. A DC motorokat is szétszedtem, de azt a jövőben nem fogom, mert nagyon szép, teljesen zárt kis csapágyakon forog a tengely, kosz vagy kopás nem volt benne.
Végezetül 3 óra munkával szépen rendberaktam a machanikát, most nagyon szépen dolgoznak a tengelyek.
Viszont elektromos hibát is tapasztaltam. A DIN dugós (hifi berkekben Tuchel) kábel, ami a DEC out-ból megy a DEC in-be ( a két motor között) vezetéke elszakad a dugóban. Tudja valaki, hogy mi a kábel kiosztás ezekben a dugókban? Meg tudnám forrasztani, de nem tudom, melyik színű kábel hová megy. Aki tudja, plíz help.
Csatoltam egy képet a motoron lévő lassító áthajtás mechanikájáról, meg a csavarok is látszanak, amik pozícionálják a motort a bronz fogaskerekekhez. A bronz kerekek úgy kell kivenni, hoyg oldalt két hernyó csavart meglazítunk, és felfelé kihúzzuk, a kerekek irányába.
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Re: EQ Mechanikák
GEBE írta:Nekem az R41 érteke kellene. Nálam 4-5 éve ez izzott el.Most 1k van benne. (Fényképen látszik)---Végül is azóta működik rendesen,még nagy melegben is.
Rányúltál...
Pont 1k-s ellenállás kell oda.
Re: EQ Mechanikák
Végül is az lehetett a gond, hogy a "csillagdám" teteje nem igazán szigetelt s lehet alatta néha 60 fok is. No erre ráizzítani a masinát napot lesni nem olt jó ötlet. Valószínű tehát, hogy a nagy meleg szétnyomta az elektrolit kondit... a többit meg ez rántotta magával.
Szerdára kész lesz.
Üdv: Gábor
Szerdára kész lesz.
Üdv: Gábor
Re: EQ Mechanikák
Köszönöm. Valóban eltaláltam. ,
Ha működik a cucc ÍRD MEG ,mert ÉRDEKEL
Ha működik a cucc ÍRD MEG ,mert ÉRDEKEL
Re: EQ Mechanikák
Működiiik! A baj ott volt a 33v előállítása körül. 12v volt mindenütt. Szerencsére ilyenkor az okos motorvezérlő ic letilt, nem engedi, h túl nagy áramok futkossanak az alaplapon. Akinek ilyen a vezérlője, jó pár éves, nem árt, ha leelenőrzi azt a nagy kondit az alaplap és a fém burkolat között s ha kell kicseréli 105 fokot bíróra. Otthon készítek képeket is. Érdekes, korábban is éreztem, mintha a motor nem bírná a terhelést, kerregett mint veszedelem, akkor nem tulajdonítottam neki jelentőséget, átmenetinek tűnt a zavar. Mobilról küldöm az örömhírt: működik az öreg Synscan.
Re: EQ Mechanikák
Nekem is régi vezérlőm van. A kondit lecseréltem,mikor a táp-csatlakozót cseréltem menetesre.(Régen)
---Akkor rendben .
---Akkor rendben .
Re: EQ Mechanikák
tobe_ írta:Léteznek ilyen távcsővezérlő elektronika megoldások csak meg kell építeni, pl. PICGoto nevű, aminek én már megcsináltam a panelját, csak még nem jutottam a végére idő híján ... Itt valamelyik témakörben volt róla szó, a téma nevét most nem tudom így emlékezetből, meg lehet keresni.
Megkerestem : http://www.csillagvaros.hu/forum/viewtopic.php?f=33&t=1996&start=20
A PICGOTO++ nyáktervét hol találni?
A PICGOTO egyik verzióját pdf-ben megleltem, de ezt nem találom.
Köszönettel:
Szücs