Sidius írta:... Egyébként a flat nekem is eszembe jutott. De a sötétképek készítésekor sem volt ez az effektus, tehát -elvileg- nem a kamera okozta, különben eltűnt volna a feldolgozásánál. ...
Bocsi, de ez így ebben a formában nem igaz...
Attól még, hogy nem a kamera okozza, egyáltalán nem biztos, hogy eltűnik a hiba a feldolgozásnál - flat nélkül.
A dark kép csak a pixelek sötét- (termikus) zaját, az érzékelőbe épített analóg erősítő saját zaját (bias) és a kiolvasási (kvantálási) zajt tartalmazza. De semmit nem mutat az objektív fénybelépő felülete és az érzékező pixeljei közötti teljes optikai rendszer leképezési hibáiból.
A flat kép nem a kamerával van összefüggésben, hanem az előtte lévő optikai rendszerrel.
Nem könnyű ötletelni, hogy mi lehetett a vörös sáv, de nagy valószínűséggel a dark-képeknek ehhez csak akkor lehetne köze, ha a kiolvasó erősítő áramkörei a chip mellett, balra lennének, és annak a hője fűtené a képszélt (ez a jelenség pl. az én Meade DSI III pro mono kamerám esetében brutálisan látszik, ott a bal felső saroknál). De ennek ellent mond, hogy a másnapi képeket még hosszabb expo-val készítetted, és azon pedig egyáltalán nem is látszik. Tehát én az érzékelőt kizárnám a lehetséges okok közül.
De lehet pl. felhő, vagy ami a legvalószínűbb, egy közeli lámpa, ami bevilágított a tubus elejébe (a színe is ezt valószínűsíti); másnap pedig nem világított, mert az éjszaka közepén már nem volt felkapcsolva.
Itt van jobban kiemelve a jelenség:
M51v2.jpg
De nyilván, ez csak tipp.
MDA
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...