Emlékezz rám   Facebook login
Jelszóemlékeztető | Felh. név emlékeztető | Regisztráció

EQ Mechanikák

Kereskedelmi és saját építésű távcsőmechanikák

Re: EQ Mechanikák

HozzászólásSzerző: géza (géza) » 2018. február 5., hétfő 0:13

Nem is tudom, műhely vagy laboratórium Jánosé. A fényképen parkettás.

géza (géza)
 
Hozzászólások: 1599
Csatlakozott: 2015. március 21., szombat 16:46
Köszönetnyilvánítás másoknak: 228
Köszönetnyilvánítás másoktól: 127

Re: EQ Mechanikák

HozzászólásSzerző: Kurucz János (Sidius) » 2018. február 5., hétfő 7:09

Az az optikai részleg. :lol: A vasas rész nem steril annyira, de megnyugtat, hogy nem egy modern csarnokszerkezet. Inkább 50-es évek hangulata van, -szóval van hangulata. :)
Nem az a kérdés, hogy tükrös vagy lencsés, hanem az, hogy jó tükrös, vagy jó lencsés.

Kurucz János (Sidius)
 
Hozzászólások: 2011
Csatlakozott: 2010. június 30., szerda 16:47
Köszönetnyilvánítás másoknak: 0
Köszönetnyilvánítás másoktól: 295

Re: EQ Mechanikák

HozzászólásSzerző: Szabó Zsolt (Zsolti82) » 2018. február 13., kedd 18:19

Ma frissítettem a GOTO kézivezérlőjét 3.39.5-re. Belekerült a "Solar Track Mode" amiről ha jól értelmezem azt írják hogy nem szükséges beállítás csak Észak felé állítom a mechanikát, beállítom a Napot és már követi is. De hát ezt eddig is meg tudtam csinálni. Vagy félreértelmeztem valamit? Nem nagyon értem hogy mi a hasznos ebben a funkcióban. Van valakinek esetleg ötlete?

Szabó Zsolt (Zsolti82)
 
Hozzászólások: 230
Csatlakozott: 2013. augusztus 26., hétfő 10:43
Köszönetnyilvánítás másoknak: 16
Köszönetnyilvánítás másoktól: 25

Re: EQ Mechanikák

HozzászólásSzerző: Attila Dezső (attila dezső) » 2018. március 18., vasárnap 7:54

Sziasztok!

Vannak uj tapasztalatok a tuningolt EQ5 állvánnyal kapcsolatban, és lehet, hogy másnak is jól jön. Szóval tegnap nagyon frankó idő volt itt, ki is dobtam a csövet. 2 után jöttem be( persze a gyerek 1/2 6-kor már kukorékolt, asszony meg 7-re ment dolgozni..).... Szóval a vezetés jól indult, az éjszaka első felében +-0.5" körül volt a maximum. Aztán egyszer csak egyre rosszabb és rosszabb lett, végén +-2" sem volt ritka. Állítgattam serényen mindent, agression, hysteresis minmo.. De semmi.. Átálltam a markarian láncra, ott egy kicsit jobb lett, de nem igazi. ott is előjött ez a 4 perces periodikus hiba. Szóval tök értetlenül álltam az eset előtt.. Egészen addig, amig ki nem mentem bepakolni. Hát valami durván hideg volt! Ránézek a telóra.. -16C.. Fájt hozzányúlni az állványhoz... ÉS AKKOR.. nézem, a dec tengely lötyög rendesen.. Ezt már korábban is tapasztaltam, de "szobahőmérsékleten" nagyon minimális, nem foglalkoztam vele.. Most viszont nagyon határozott volt. Hab a tortán, hogy az ellensúly, ami egy M20? vagy nagyobb menettel kapcsolódik, teljesen laza volt.. Szóval egyből leeset, itt bizony alég sok alu/acél interfész van. És most ellenőriztem, hogy az alu hőtágulási együtthatója duplája az acélénak.. Mondjuk az RA tengellyel nem volt gond. (igaz az sokkal egyszerűbb mechanikailag, és nem is megy állandóan..) 2 megoldáson gondolkodom: Van nagyon vékony teflonszalagom, és azzal körbetekerem a csatlakozó eleme(ket). Másrészt ugye még nem cseréltem ki azt a botrányos talpcsapágyat, ami az DEC tengely végén van. A bajom az, hogy egy "normális"szabványos" csapágy 6mm-el hosszabb, és esztergálni kellene a pólustávcsőből.. Itt a grafikon. Szerintem teljesen korrelál a hőmérséklet változással:

phd2_20170317.JPG
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.

Attila Dezső (attila dezső)
 
Hozzászólások: 404
Csatlakozott: 2010. január 16., szombat 18:12
Köszönetnyilvánítás másoknak: 6
Köszönetnyilvánítás másoktól: 11

Re: EQ Mechanikák

HozzászólásSzerző: Mádai Attila (Attila) » 2018. március 18., vasárnap 14:08

attila dezső írta:Sziasztok! ...


Szia!

Nekem az furcsa kissé, hogy míg a hőmérséklet folyamatosan esett az éjszaka folyamán, a vezetés egy hirtelen ugrást követően vált sokkal rosszabbá, kb. a teljes időtartam egyharmadánál. Addig folyamatosan jó volt; sőt, a pontossági ugrást megelőző időszakban még javult is!!! (A kék irány (dekli?) el is tűnik a piros (RA?) mögött.)

Utána megint sokáig stabil volt (bár sokkal rosszabb szórásképpel), és a legutolsó egynegyed időtartamban még rosszabb lett (de szerintem ott már minden paraméter állítgattál össze-vissza...).

A hőmérséklet-csökkenés miatt megnövő holtjáték logikus ok a vezérlés tágasságának megnövekedésére, de miért ilyen ugrásszerűen jelenik meg? Érdekes...


MDA
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés; három méréssel már lehet kezdeni valamit...

Mádai Attila (Attila)
 
Hozzászólások: 1969
Csatlakozott: 2009. szeptember 7., hétfő 10:18
Köszönetnyilvánítás másoknak: 64
Köszönetnyilvánítás másoktól: 272

Re: EQ Mechanikák

HozzászólásSzerző: Attila Dezső (attila dezső) » 2018. március 18., vasárnap 15:32

Attila írta:
attila dezső írta:Sziasztok! ...


A hőmérséklet-csökkenés miatt megnövő holtjáték logikus ok a vezérlés tágasságának megnövekedésére, de miért ilyen ugrásszerűen jelenik meg? Érdekes...


MDA


Én arra gyanakszom, hogy az ellensúlytengely "adta" meg magát. Teljesen laza volt. és szerintem nem teljesen "egészséges, ha egy 5kg-os súly egyszer csak kvázi "szabadon" mozoghat a rendszerben. Igen, már a végén állítottam mindent. Ma is kitelepülök, szóval kiderül a turpisság elég hamar. De ma"csak" -7 fokot írnak..

Attila Dezső (attila dezső)
 
Hozzászólások: 404
Csatlakozott: 2010. január 16., szombat 18:12
Köszönetnyilvánítás másoknak: 6
Köszönetnyilvánítás másoktól: 11

Re: EQ Mechanikák

HozzászólásSzerző: Attila Dezső (attila dezső) » 2018. március 19., hétfő 19:13

Tegnap ismét kinnt voltam. "csak" -7 fok volt. A vezetés rendben működött.. :D

Attila Dezső (attila dezső)
 
Hozzászólások: 404
Csatlakozott: 2010. január 16., szombat 18:12
Köszönetnyilvánítás másoknak: 6
Köszönetnyilvánítás másoktól: 11

Re: EQ Mechanikák

HozzászólásSzerző: géza (géza) » 2018. április 16., hétfő 10:29

Az AZ-EQ AVANT mechanikáról tapasztalat leirás az "AZ-3 Mechanikák" 3. oldalán.

géza (géza)
 
Hozzászólások: 1599
Csatlakozott: 2015. március 21., szombat 16:46
Köszönetnyilvánítás másoknak: 228
Köszönetnyilvánítás másoktól: 127

Előző

Vissza: Mechanikák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég